TOP

Schoenvisie is nr. 1 vakblad volgens Marketingrapport Schoenenbranche 2018

Onderzoek bewijst het: Schoenvisie is het nr. 1 vakblad voor de schoenenbranche. Circa negen op de tien ondernemers lezen Schoenvisie om op de hoogte te blijven van de actuele ontwikkelingen in de markt. Dat blijkt uit het Marketingrapport Schoenenbranche 2018.

87 procent van de professionals in de schoenenbranche leest Schoenvisie, zo blijkt uit de resultaten van het Marketingrapport Schoenenbranche 2018. Schoenvisie heeft de positie als marktleider onder de schoenenvakbladen stevig vastgehouden; in het Marketingrapport Schoenenbranche 2015 kwam de titel ook als meestgelezen vakblad naar voren.

Naast een groot bereik heeft Schoenvisie een hoge leesintensiteit; 74 procent leest het magazine grotendeels of helemaal. Voor retailers zijn vakbladen een belangrijke informatiebron om hun kennis up-to-date te houden. Schoenvisie voorziet haar lezers hierin op onafhankelijke wijze via het magazine, online platform, social media (o.a. Facebook en Instagram), digitale nieuwsbrieven en eigen trendevents. Zo worden schoenprofessionals volledig geïnformeerd over het laatste nieuws, actuele (markt)ontwikkelingen en modetrends.

Flinke verschuivingen

Op de tweede en derde plaats volgen de vakbladen Tred (78 procent) en Inretail Magazine (58 procent). Ten opzichte van voorgaande edities van het onderzoek zijn er flinke verschuivingen te zien. Schoenvisie is – als enige titel van de vier belangrijkste vakbladen voor de branche – stabiel gebleven. De andere vakbladen die werden meegenomen in het onderzoek hebben aandeel moeten inleveren ten opzichte van 2015.

Grafiek Meest gelezen vakbladen 2018

Actueel en compleet overzicht

Elke drie jaar doet marktonderzoekbureau Van Es Marketing Services onderzoek naar de stand van zaken in de schoenenbranche. Het Marketingrapport Schoenenbranche 2018 biedt een actueel en compleet overzicht van het inkoopgedrag, de merken en hun marktposities, het mediagebruik en de ontwikkelingen in de schoenendetailhandel in Nederland. Voor toeleveranciers is het rapport zodoende ‘de ideale blauwdruk’ voor hun marketingbeleid. “Om de doelgroep succesvol te kunnen benaderen, is het immers van essentieel belang de eigen marktpositie te kennen”, stelt het bureau. In het onderzoek zijn de resultaten meegenomen van 211 schoendetaillisten, die 385 winkelvestigingen vertegenwoordigen.

Meer weten? Klik hier voor meer informatie.