TOP

Schoenmakerij André uit Geldermalsen is beste van 2021

Schoenmakerij André uit Geldermalsen mag zich Schoenmakerij van het Jaar 2021 noemen. De grootste kracht van het bedrijf? Dat is volgens de Nederlandse Schoenmakers Vereniging, de initiatiefnemer van de wedstrijd, eigenaar André Vervoort zelf.

Schoenmakerij André werd op maandag 28 juni 2021 uit vijf finalisten tot winnaar van de jaarlijkse schoenherstellersverkiezing gekozen. Een prachtig bedrijf met een ambachtelijke uitstraling, zo omschrijft de vakjury van de Nederlandse Schoenmakers Vereniging het bedrijf van André Vervoort. “De winkel is overzichtelijk, met een assortiment dat bij de uitstraling en kwaliteit van de schoenmakerij past. De reparatie is van hoge kwaliteit. Maar de allergrootste kracht van het bedrijf is eigenaar André Vervoort zelf. Hij is enorm vriendelijk; iedereen krijgt individuele aandacht, hoe druk het ook is. Hij wordt op handen gedragen door zijn klanten en staat doordat hij het verenigingsleven ondersteunt ook nog eens middenin de samenleving.”

Hoge kwaliteit

Alle finalisten waren dit jaar volgens de jury van ‘zeer hoge kwaliteit’. De tweede prijs ging naar De Ambachtelijke Schoenmaker uit Roermond van eigenaar Frits Pellemans en de derde prijs naar Feenstra Uw Schoenmaker uit Heerenveen van eigenaar Johannes Feenstra. Hekkensluiters zijn Hooijer Ambachtelijke Schoenmakerij van de broers Hendrik en André Hooijer (plaats vier), met vestigingen in Apeldoorn en Twello, en Schoenmakerij Jansen & Jansen van de broers Remy en Guido Jansen (plaats vijf), met vestigingen in Best, Eersel en Oirschot. Het volledige juryrapport met de beoordelingen van alle finalisten is hier te vinden.

Felicitatieronde

De uitreiking stond oorspronkelijk gepland voor april, maar kon vanwege de coronamaatregelen niet doorgaan. In plaats daarvan maakt het secretariaat op vrijdag 2 juli een felicitatieronde langs alle winnaars om hun prijs persoonlijk te overhandigen. Volgend jaar kans maken? Klanten en collega’s kunnen hun favoriet voordragen door middel van online reviews of het formulier op schoenmakerijvhjaar.nl. Ondernemers kunnen zelf ook een social mediacampagne starten met de hashtag #schoenmakerijvhjaar.

Beeld: Germans Aļeņins via Pixabay