TOP

Schoenenondernemer lanceert eigen zakelijke modeopleiding

De Nederlandse schoenenondernemer Zeynep Dag lanceert een eigen privéschool. Dag is eigenaar van het luxelabel Alzúarr.

Zeynep Dag, eigenaar van het luxe schoenenmerk Alzúarr, komt met een eigen privéschool, de nieuwe Business Fashion Academy (BFA). Dag zette haar eigen label in korte tijd internationaal op de kaart en wil die kennis via BFA overdragen op een nieuwe lichting modeondernemers. Het programma van de Business Fashion Academy bestaat uit de jaar- en avondopleiding Business & Fashion en de cursussen Fashion, E-commerce, Marketing & Social Media en Adobe.

Over Business Fashion Academy

Zeynep Dag vindt het belangrijk dat studenten kunnen zijn wie ze willen zijn, zonder direct een stempel te krijgen. In de zoektocht naar succes is het volgens haar belangrijk om dicht bij jezelf te blijven. De twee belangrijkste pijlers van haar opleiding zijn dan ook kennis opdoen en reflecteren op het persoonlijke proces.

Tijdens de opleiding krijgen studenten les van veel verschillende professionals om een brede kennis op te doen, te leren van verschillende ondernemers en een netwerk op te bouwen. De academie biedt verschillende opleidingen: een jaar- en avondopleiding, een cursus fashion, een cursus e-commerce, een cursus marketing en social media en een cursus Adobe.

Over Zeynep Dag

Dag richtte Alzúarr in 2017 op. De prijzen van haar schoenen beginnen bij 350 dollar, maar op verzoek van een Amerikaanse styliste maakte ze ook al een paar van bladgoud en een prijskaartje van 25.000 dollar. Het merk wordt wereldwijd verkocht; Alzúarr is met name populair in Amerika, Azië en de Verenigde Arabische Emiraten.

Nog geen jaar na de oprichting van haar schoenenmerk Alzúarr kreeg de Nederlandse ontwerper al aanvragen van de grootste Hollywoodsterren en -stylisten. Onder andere Rihanna, Kendall Jenner en de rijkste vrouwen uit Dubai liepen al snel weg met (en in) haar pumps. Eind 2018 ontving Dag een award als ‘etnische ondernemer van het jaar’.