TOP

Schoenen van bedrijf ‘Atheist’ langer onderweg naar klant in VS

De pakketjes van het Duitse schoenenbedrijf Atheist zouden in de Verenigde Staten langer onderweg zijn naar de consument dan pakketen waar die naam niet op staat.

Atheist beschuldigt het Amerikaanse postbedrijf US Portal Service daarom van discriminatie. Pakjes zouden sneller arriveren op de plaats van bestemming wanneer de merknaam niet duidelijk op de doos staat vermeld dan wanneer dat wel zo is.

Eigen onderzoek
Het Duitse bedrijf baseert zich op zelf uitgevoerd onderzoek. Verschillende klanten trokken aan de bel bij Atheist omdat zij lang op hun bestelling moesten wachten. Naar aanleiding daarvan verstuurde het bedrijf verstuurde in november 2012 op dezelfde dag 178 pakketjes naar 89 adressen, in alle 49 Amerikaanse staten. Alle 89 klanten ontvingen dus twee pakketjes, eentje beplakt met standaard tape en de ander beplakt met tape van Atheist.

Langer onderweg
Gemiddeld bleek de doos met Atheist-tape drie dagen langer onderweg dan de zending met naamloos tape. Ook beweert het bedrijf dan de kans tien keer zo hoog was dat het pakketje verdween als er Atheist op de doos stond.

Geen reactie
US Postal Service heeft niet gereageerd op de beschuldigingen van het Duitse bedrijf. Het is niet duidelijk of Atheist nog verdere stappen onderneemt rondom de kwestie.