TOP

Scapino opent vernieuwde webshop

Vanaf september lanceert Scapino haar vernieuwde webshop. Voor haar vijfde webjubileum heeft het bedrijf een grote restyling doorgevoerd.

In samenwerking met een klantenpanel en een expertbureau zijn de navigatie en productinformatie op de website van Scapino aangepast. In de online shop kan de klant nu ook een verlanglijstje bijhouden. De nieuwe webwinkel is aangepast aan de huisstijl van het bedrijf. Om te vieren dat de webshop vernieuwd is, krijgen consumenten nu gratis vijf euro shoppinggeld.

Webshop sinds 2005
Scapino heeft meer dan 220 winkels op het gebied van schoenen, mode, sport- en vrijetijdsartikelen. Sinds 2005 is het mogelijk om te winkelen via de website van het bedrijf. Guido Heeringa, marketing en e-commerce manager bij Scapino vertelt over de restyling: “De manier waarop de klant tussen de rubrieken op de site navigeert is veranderd, de homepage is overzichtelijker en veel actiematiger geworden. De webshop bevat een vast menu dat continu zichtbaar blijft, zodat de bezoeker eenvoudiger kan navigeren. De klant ziet precies waar hij zich op de site bevindt.”

Vernieuwing
Ook biedt de nieuwe webwinkel meer productinformatie te vinden op de site. “De basisinformatie voldeed niet,” vertelt Heeringa. “Volgens het klantonderzoek was extra informatie nodig om een goede koopbeslissing te kunnen nemen. Nu kan de klant thuis de maten opnemen en precies beoordelen of een schoen of kledingstuk past.”