TOP

Sarenza brengt schoenenweetjes in kaart

De webshop Sarenza verzamelde uitkomsten uit verschillende onderzoeken en bracht die samen in een infographic over Europese vrouwen en hun schoenen.

In de infographic van Sarenza is te zien dat Nederlandse vrouwen twee keer zo veel schoenen kopen als Franse dames. Ook wordt duidelijk dat de prijs van een paar schoenen zwaarder weegt voor Nederlanders dan voor andere Europeanen. 

Hakken
Verder wees het onderzoek uit dat vrouwen in Nederland vaker online een paar schoenen aanschaffen dan mannen. Ook blijkt dat Nederlandse vrouwen vaak schoenen kopen met een lage hak tot 3 centimeter of met een mediumhoge hak tussen de 4 en 6 centimeter. Die laatste resultaten komen uit eerder onderzoek van Sarenza naar de  favoriete hakhoogtesvan vrouwen.

Online koopgedrag
Het onderzoek naar online koopgedrag, schoenrituelen en online tegenover offline aankopen is in zeven Europese landen uitgevoerd door onderzoeksbureau Harris Interactive, in opdracht van Sarenza. In elk Europees land zijn vijfhonderd respondenten in de leeftijd van 18 tot en met 65 jaar ondervraagd.