TOP

Retailers en schoenenexposanten over Modefabriek #40 *

Met weer een drukke wintereditie van de Modefabriek, is de oriëntatie voor herfst-winter 2016-2017 begonnen. Opvallend was het weinige aantal schoenenmerken, maar degenen die er stonden, stonden er met succes. “De Modefabriek is voor ons altijd een belangrijke beurs.”

Jurgen Beerens, agent Ca’Shott Copenhagen

“De Modefabriek is voor ons altijd een belangrijke beurs. Het is goed om je collectie te laten zien aan je bestaande klanten en nieuwe contacten te maken. We hebben sinds kort ook een kledinglijn bij Ca’Shott, genaamd #CS15, dus dat maakt het nog belangrijker om op de Modefabriek te staan.”

“De kledinglijn loopt goed. We verkopen dat na het eerste seizoen aan 16 winkels waarvan elf schoenenwinkels. Het is bijzonder dat schoenenwinkels kleding gaan verkopen, je ziet eerder dat kledingwinkels schoenen verkopen. Schoenenwinkels creëren in mijn ogen wel meer beleving door fashion te verkopen, dus kleding, accessoires, tassen, etc. We zien wel dat de focus nog steeds moet blijven op schoenen. Een compact en duidelijk aanbod is voldoende.”

Modefabriek 40 6Modefabriek 40 1

Herma Bergman en Sylvia van Sabben van Piet Zoomers

“Wij komen hier vaker en deze editie bevalt goed. We hebben wel het gevoel dat het meer om mannenmode en eyecatchers gaat dan om het volledige modebeeld. Maar het is wel leuk dat dat door de vrouwencollecties heen staat. Het enige minpuntje is dat het eten hier altijd onvoorstelbaar duur is.”

“Wij zijn niet van de inkoop, maar wij geven wel door wat we leuk vinden. Het is belangrijk dat mensen die in de winkel staan, ook naar beurzen gaan. Het is ook voor jezelf, dat je weet wat er gaat komen qua mode en kleuren. Voodoo vonden we een leuk merk, dat hebben we nog niet. Tramontana heeft ook een mooie collectie. Betty & co. verkopen wij al, maar dat snapten we niet dus dat hebben ze op de beurs uitgelegd. We begrijpen nu beter wat ze willen bereiken.”

Modefabriek 40 5

Anna Paul van Paul & Piske

“Paul & Piske is een Duitse winkel, we hebben een filiaal speciaal voor lange vrouwen en een voor vrouwen met een normale lengte. In Nederland heb je veel merken die een grotere lengtemaat hebben, wat heel goed past bij onze klant. Daarom komen we naar de Modefabriek. We gaan ook naar de beurzen in Berlijn, maar daar kan je niet alle merken zien. De combinatie van de twee, maakt dat wij een goed overzicht hebben van het gehele aanbod.”

“De Modefabriek is ook een hele relaxte beurs. In Berlijn – vooral bij de Bread & Butter – is het meer zien en gezien worden. Alles gaat hier snel: het is niet te vol en er hangt een goede werksfeer.”