TOP

Retailers en schoenenexposanten over Modefabriek #39 *

Ook dit jaar is de zomereditie van de Modefabriek weer een stuk rustiger dan de wintereditie. Maar exposanten en klanten maakt dat niets uit: “Het lijkt wel alsof de Modefabriek iedere editie weer een beetje leuker wordt."

Om 10.00 uur is het haast uitgestorven in hal 1, 2, 3, 4 en 7 in de RAI. De zondag van Modefabriek #39 is net begonnen maar het is nog angstvallig stil. Langzaam stromen de hallen vol maar zoals altijd is de zomereditie weer een stuk rustiger dan de wintereditie. Schoenvisie vroeg inkopers en schoenenexposanten aan het eind van de eerste dag naar hun ervaringen.

Margot ter Bogt, Toms

“Het lijkt wel alsof de Modefabriek iedere editie weer een beetje leuker wordt. De RAI is nou eenmaal een saaie hal maar ze kleden het leuk aan. Er wordt ook door de standhouders meer werk van gemaakt met hogere en meer extravagante stands zijn, en dat doet de sfeer goed. Wij zitten ook op een betere plek. In januari zaten we tussen twee stands in maar nu hebben we een hoek waar mensen makkelijker tegenaan lopen. Bij de stand hebben we twee virtual realitybrillen waarmee klanten kunnen zien wat wij doen in derde wereldlanden, hier wordt erg goed op gereageerd.”

Birkit Kroon, distributeur bij Rollie Shoes

“De zomereditie van de Modefabriek is rustiger dan de wintereditie maar omdat wij ons vooral focussen op zomerschoenen, is het bij ons toch druk. De Modefabriek werkt voor ons zelfs nog beter dan de ISLN. Op de ISLN zijn veel mensen vooral gefocust op de merken die ze al kennen een aangezien wij een nieuw merk zijn, krijgen we daar niet de aandacht die we zoeken. Ook al zijn hier veel mensen die modewinkels vertegenwoordigen, je merkt wel dat zij interesse hebben om ook schoenen te gaan verkopen.”

Marco Jorna, importeur van Ipanema

“Wij staan altijd met de slippers van Ipanema op de zomereditie van de Modefabriek. De wintereditie heeft voor ons natuurlijk geen zin. Alleen vorig jaar stonden we hier niet omdat er een aantal veranderingen waren maar nu móesten we er gewoon staan. We zijn namelijk een nieuwe samenwerking aangegaan die we heel graag willen laten zien aan de mensen die hier rond lopen. Ik mag er verder nog niet veel over zeggen, over een paar maanden wordt er meer over bekend gemaakt.”


Sonja Garsztecki, inkoper bij Wunderhaus Shoes & More in Duitsland

“Het is hier wel anders dan in Berlijn, het is minder druk maar je merkt wel dat er steeds meer buitenlanders hier naartoe komen. Voor mij is dat minder fijn want wij zoeken altijd naar nieuwe merken die niet al in iedere winkel in Duitsland liggen. Maar ik ben hier wel nieuwe merken tegengekomen die net anders zijn dan de merken die overal al in Duitsland hangen maar toch goed zijn voor de markt.”