TOP

Retail in oorlog: ‘Laten we niet te dramatisch doen over faillissementen’

Ger Boersma schreef het boek ‘Retail in oorlog’, een omvangrijk naslagwerk over de huidige crisis in de retail, het succes van grote reuzen als Amazon en het belang van data. “Alles draait hier om. Als retailers dit niet inzien, maken ze geen schijn van kans.”
Boersma is geen man van voorzichtige uitspraken. Helemaal niet als het gaat om de kleinere retailers, waaronder ook die in de modebranche. “Aanpassen en investeren in het nieuwe is traditioneel geen sterke kant van retail”, stelt hij in zijn boek dat bijna 400 pagina’s telt. En: “Laten we niet te dramatisch doen over faillissementen. We leren er voornamelijk heel veel van.” Hij draait al jaren mee in de branche (zie kader) en heeft dus enig recht van spreken. Zijn boek is ook niet bedoeld om retailers af te vallen, maar juist om ze meer inzicht te geven. En om producenten en

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie. Sluit nu een digitaal proefabonnement af (stopt automatisch) en ontvang gratis een maand lang, 24/7 volledige en onbeperkte toegang tot www.schoenvisie.nl

Neem een proefabonnement