TOP

Reportage: dit was de wintereditie van Buy&Bloom 2018

Van zondag 4 tot en met donderdag 8 maart stond Cast in het teken van de Buy&Bloom. Waar retailers tijdens BrandNew meer aan het ‘windowshoppen’ waren, zaten de agenda’s nu vol met (inkoop)afspraken - precies wat het schoenencentrum met de twee concepten voor ogen had. Al blijft de Buy&Bloom volgens de exposanten wat achter qua bezoekers. “Ik had het drukker verwacht.”
Voor de meeste winkeliers die Buy&Bloom bezochten, is het nieuwe verkoopseizoen (lente-zomer 2018) stroef van start gegaan. Met temperaturen onder nul stond het hoofd van de consument nog niet naar de nieuwe collectie. “Wij leveren vooral pronto moda en merken dat onze klanten momenteel wat terughoudender zijn in het bijkopen van nieuwe series”, zegt Marion Beunis-Coppens, salesmanager bij Monshoe Fashion (Shoecolate). “Ze hebben nog te veel voorraad. Er gebeurt nu zo weinig in de winkels.” Al lijken de bezoekers wat terughoudender, volgens de vaste en gastexposanten is de stemming over het algemeen positief. “Het is ook weer niet zo dat

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie

Neem een abonnement