TOP

Reebok’s blikvanger zorgt voor verkeerschaos

Een paar EasyTone sneakers van Reebok. Dat is alles wat het Britse model Kelly Brook draagt in de nieuwste reclamecampagne van het sportmerk. Veiligheidsactivisten bestempelen de billboard als 'dodelijke afleiding' voor mensen in het verkeer. Een echte 'blikvanger' dus.

De nieuwe reclamecampagne voor EasyTone sneakers van Reebok is sinds kort op twaalf meter grote billboards te zien op drukke verkeerspunten in Groot-Brittannië. Volgens veiligheidsexperts van het Institute of Advanced Motorists (IAM) zijn de billboards dodelijke blikvangers. Mannen zouden zich niet meer 100 procent kunnen focussen op het verkeer doordat zij hun nek draaien om de foto van Kelly Brook nog wat langer te kunnen bestuderen.

Aantrekkingskracht
Het inzetten van aantrekkelijke modellen om een sportproduct te promoten is een geijkte marketing strategie bij veel grote sportmerken -behalve bij New Balance waar ze een ‘endorsed by no one’ filosofie hanteren. Zeker bij de mannelijke consument slaan deze campagnes als een ‘bom’ in. Uit een studie, eerder uitgevoerd door Canadese onderzoekers, blijkt dat de hoeveelheid verkeersongelukken met 50 procent toeneemt in het geval van dergelijke billboards in combinatie met drukke verkeerspunten.

Wonderbra
Toen de beroemde ‘Hello Boys’-campagne voor Wonderbra werd gelanceerd werden mannen ook hevig afgeleid. Het in ondergoed poserende model Eva Herzigova zorgde voor vele ongelukken. “Het feit dat de meeste mannen de Wonderbra-reclame kunnen herinneren geeft aan hoe afleidend advertenties langs de weg kunnen zijn,” aldus Peter Rodger, directeur van Driving Standards bij IAM tegen de Britse krant de Daily Mail.

Reebok
Het sportmerk komt vaker met sexy campagnes, zo was Helena Christensen eerder dit jaar al naakt met alleen een paar Easy Tone trainers aan haar voeten te bewonderen. Volgens Reebok trainen deze sneakers bij elke stap de benen en billen. En die mogen dan ook gezien worden in de campagnes voor Easy Tone…