TOP

Reclamecampagne Zalando wint een bronzen Effie

Online schoenenwinkel Zalando heeft op 12 oktober tijdens de uitreiking van de Effie Awards in Amsterdam voor de televisiecommercials een bronzen Effie gewonnen.

De Effie wordt gezien als de meest prestigieuze reclameprijs in Nederland. Het is een internationale prijs voor effectieve communicatie die in meer dan dertig landen verspreid over vijf continenten wordt toegekend.

De uitreiking van de Effie’s vond plaats tijdens de ’24 uur van de reclame’. Dit reclamefestival duurt een etmaal en er werden vijftien verschillende cases met een Effie bekroond.

Effectieve samenwerking
De Zalando-televisiecampagne is gemaakt door mediabureau Helder Marketing & Communicatie en reclamebureau Jung von Matt. De televisiecommercials die in de periode oktober 2010 tot en met april 2011 werden uitgezonden zijn bekroond met een bronzen Effie in de categorie “gedragscampagnes”. De jury vond de samenwerking tussen marketing, creatie en media zeer effectief.

Naakte vrouwen
In één van de spotjes worden de schoenen door een bezorger van de online schoenenwinkel bij twee naakte vrouwen op een naturistencamping afgeleverd.