TOP

Rabobank: 5 trends voor de retailmarkt in Nederland

De markt wacht op niemand. Dat is de kernvisie van de Rabobank op de retailsector. “Zeker voor zelfstandige retailers worden de uitdagingen steeds groter. De concurrentie neemt toe en de relevantie van veel winkels en formules neemt qua bereik en aanbod af.” Hoe kun je als retailer dan toch overleven? Door te innoveren, zegt de Rabobank. In een rapport geeft de bank aan de hand van 5 trends handvatten om de innovatie naar een hoger plan te tillen.
De retailsector is in fundamentele verandering, ziet de Rabobank in de retailupdate van januari. De particuliere consumptie blijft weliswaar naar verwachting ook in 2020 groeien - dat is positief voor de Nederlandse detailhandel - maar de Rabo-bankiers maken zich steeds meer zorgen over het feit dat veel te weinig retailers echt in actie willen of kunnen komen. Want belangrijker dan het meeliften op de groei van de consumptie, is het inspelen op structurele veranderingen in de sector. Zeker voor zelfstandige retailers worden de uitdagingen steeds groter. De concurrentie neemt toe en de relevantie van veel winkels en formules neemt qua

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie. Sluit nu een digitaal proefabonnement af (stopt automatisch) en ontvang gratis een maand lang, 24/7 volledige en onbeperkte toegang tot www.schoenvisie.nl

Neem een proefabonnement