TOP

Puma start eigen academie

Sportlabel Puma wil jonge vrouwen motiveren en inspireren en lanceert daarom een eigen academie: de Puma Academy.

Puma start in november met een eigen Academy om de ontwikkeling en empowerment van vrouwen te bevorderen. Dat meldt het merk in een persbericht. Het merk haalt cijfers aan van het Sociaal Cultureel Planbureau waaruit blijkt dat 64 procent van de jonge vrouwen zich te gehaast voelt. Daarnaast is het aantal burn-outs in de leeftijdsgroep 25-35 in tien jaar tijd van 9 naar 18 procent gestegen. Met de Puma Academy wil Puma (jonge) vrouwen inspireren en laten trainen door een wisselend team van experts.

Cursus

Via de Academy wordt een wisselend on- & offline lesprogramma geboden dat is samengesteld in samenwerking met verschillende experts. Ieder half jaar start er een nieuwe cursus met een ander thema en andere experts. Er worden onderwerpen behandeld als ‘hoe ga je om met stress & social pressure’, ‘hoe stel je een carrièreplanning op’ en ‘wat zijn de mogelijkheden van personal branding’. Het lesprogramma is gratis online te volgen (inschrijving is verplicht).

Experts

Bij het eerste semester zijn onder andere aangesloten: Shelly Sterk, Suzan Kuijsten en Froukje Bouma. De Academy wordt gelanceerd op 5 november 2019. De online cursus is vanaf 17 januari 2020 te volgen, de offline colleges starten op 15 januari 2020 en vinden gedurende 3 maanden plaats.

Het merk startte in dit kader twee jaar geleden de Do You movement: een beweging van vrouwen die elkaar supporten en inspireren, met als boegbeeld wild child Cara Delevigne. Met Selena Gomez lanceerde Puma de ‘Strong Girl’-collectie.