TOP

Puma sleept Philip Plein voor de rechter: ‘Don’t be a puma, be a tiger’

Philipp Plein en Puma liggen met elkaar in de clinch. Het sportmerk heeft het modelabel voor de rechter gesleept, omdat Plein gebruik maakt van een tijger die zou lijken op het logo van Puma.

De klauwen zijn uit. Puma heeft Philipp Plein bevolen om te stoppen met de verkoop van een deel van de nieuwe sportcollectie. Op de kleding staat namelijk een springende tijger die volgens Puma te veel lijkt op haar eigen logo. “Eind 2017 ontdekten we dat deze specifieke kat werd gereproduceerd op de nieuwe Plein-sportlijn”, laat Neil Narriman, Puma’s head of intellectual property, aan Reuters weten. “Het is niet onze bedoeling te vechten omdat het kan. We willen een oplossing voor deze kwestie vinden en het niet laten escaleren.”

Door een tijdelijk bevel van een regionale rechtbank in Düsseldorf, mag Plein nu niet meer de kleding verkopen via haar Duitse webshop. Puma zegt bereid te zijn om ook in andere landen wettelijke maatregelen te nemen als het nodig is.

Reactie Plein

Plein laat via Instagram weten: “Iedereen houdt van je, totdat je een concurrent wordt. […] Het is triest en belachelijk dat bedrijven niet altijd eerlijk spelen en alles proberen om het succes van anderen te onderbreken. Laat het spel beginnen.” Plein gaat twee dagen later creatief met de aanklacht om met de actie ‘Don’t be a puma, be a tiger’. Als klanten hun schoenen inleveren, krijgen ze 50 procent korting op de Plein-sportlijn en de schoenen worden ook nog eens aan het goede doel geschonken.


 

The rule of life is simple: Hunt or get hunted……….BE A TIGER !

A post shared by Philipp Plein (@philippplein78) on