TOP

Puma scoort door chunky sneakers


Sportmerk Puma profiteert flink van de chunky sneakerhype. Het label zag de verkopen in het tweede kwartaal met bijna 17 procent stijgen ten opzichte van vorig jaar.

De chunky sneakerhype heeft Puma geen windeieren gelegd. Het sportmerk zag in het tweede kwartaal van 2019 de verkopen met bijna 17 procent stijgen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De verkopen stegen daarmee tot ruim 1,2 miljard euro, zo blijkt uit een persbericht.

Het sportlabel stelt dat de goede cijfers mede komen door de populariteit van de bulky sneaker. De schoenenafdeling van Puma pluste met 14,5 procent ten opzichte van vorig jaar. De modellen Cali en Cali Bold, die in samenwerking met Selena Gomez werden ontwikkeld, hoorden bij de bestverkopende schoenen in de eerste helft van het jaar.

Het van oorsprong Duitse merk was in dit tweede kwartaal vooral erg populair in Azië en Amerika, daar pluste het met dubbele cijfers. De winst kwam uit op bijna 50 miljoen euro tegenover 31 miljoen euro een jaar eerder.