Profisor geeft extra impuls aan Berkemann [interview]
Kim Olde Riekerink is sinds 1 januari nieuw aangesteld bij agentuur Profisor om Berkemann een extra impuls te geven. “We zien veel kansen op de markt”, vertelt Olde Riekerink aan Schoenvisie. Het comfortschoenenmerk brengt pantoffels met een uitneembaar voetbed, schoenen met stretchmateriaal ‘dat zelfs na maanden dragen nog terugveert’, houten klompjes waarmee je de spieren traint omdat je tenen weerstand moeten geven aan de schoen en een exclusieve comfortlijn met excentrieke modellen.
3D-knitted
Vanaf zomer 2017 verkoopt Berkemann ook een 3D-knittedcollectie die voort is gekomen uit de steunkousen die het merk al jaren maakt. “We zochten naar vernieuwing”, legt Olde Riekerink uit. “De schoenen zijn volledig gemaakt in Duitsland en hebben een gebreide upper die niet plat, maar 3D gemaakt is. Het is een modische vorm van stretchschoenen.” Door de grote vraag komen de 3D-knitted sneakers er vanaf mei ook voor mannen.
Comfort steeds modischer
“Comfort wordt steeds modischer en mode wordt steeds meer comfortabel”, ziet ook Olde Riekerink. Maar voelt Berkemann dat als bedreiging? “Nee, want kwaliteit is erg belangrijk en als we daar vooruitstrevend in blijven, hoeven er geen problemen te ontstaan. We moeten bij onszelf blijven aangezien Berkemann al een gevestigde naam is.” Olde Riekerink merkt ook dat de jeugd steeds meer bezig is met bewust leven – niet alleen door biologisch te eten, maar ook door beter op te letten op wat voor schoenen ze lopen – waardoor dat een steeds interessantere doelgroep wordt.
Hogere prijs
In de comfort liggen prijzen altijd wat hoger dan normaal, maar dat is volgens Olde Riekerink ook logisch: “Op het moment dat je goed geholpen bent, een goed product aangemeten hebt gekregen en het goed is voor je lichaam, dan hebben mensen het ervoor over. Comfortschoenen zijn dan ook geen zelfservice, wij hebben winkeliers nodig die de consument goed kan bedienen. De klant wil dat je luistert. Met Profisor bieden we daarom ook klantendagen aan waarbij consumenten gratis in een aangesloten winkel de voeten kunnen laten meten.”
Plannen
Olde Riekerink is momenteel bezig met heel Nederland doorreizen om de aangesloten klanten te ontmoeten en om te kijken hoe zij geholpen kunnen worden. “Onze klanten verdienen aandacht”, verklaart ze. Uiteindelijk moeten er ook meer verkooppunten bij komen.