TOP

Pro opent eerste gerestylde winkel

Schoenformule Pro betrekt jongeren actief bij een totale restyling. Met de nieuwe positionering 'voor, door en met jongeren' wil Pro de doelgroep direct aanspreken. De eerste winkel in nieuwe stijl wordt 25 november geopend aan de Kalverstraat 43 in Amsterdam.

Pro wil jongeren bij het merk, de collecties, inrichting en muziek betrekken zodat ze de sfeer en beleving van het merk als ‘eigen’ gaan voelen.

De restyling van Pro is een samenwerking met het Rotterdamse creatieve collectief Leyp en Lucky Dubz. De mannen van Leyp zijn graphic designers, illustratoren en ze customizen sneakers en kleding. Nick Kailola, Fernon Lagenhorst en Darrin Umboh runnen sinds 2004 Leyp.com. Ook Lucky Dubz heeft ervaring als vormgever en illustrator.

‘Voor, door en met jongeren’
Leyp en Lucky Dubz hebben de merkwaarden: streetsmart, bewust, open, hip, sportief, vernieuwend en echt, vertaald naar het concept ‘voor, door en met jongeren’. In de winkel aan de Kalverstraat hebben ze grote illustraties voor de muren ontworpen.

De klant ontwerpt
Pro-klanten worden opgeroepen om zelf ontwerpen voor de andere winkels tijdens de opening in de Kalverstraat in te leveren. Ze kunnen hun creaties ook uploaden via de website en daar stemmen op de beste ontwerpen. De winnaars krijgen een jaar lang gratis nieuwe sneakers. De winnende ontwerpen worden meegenomen in het ontwerp van Leyp en Lucky Dubz voor de nieuwe gerestylde Pro-winkels. Daarnaast kunnen klanten via de site hun favoriete muziekclips kiezen, hieruit wordt een selectie gemaakt voor de opening.

Collectie
De op sport geïnspireerde sneakercollectie is exclusief verkrijgbaar bij Pro. Naast de eigen merken Mazu en Ossom verkoopt Pro merken als Adidas, Converse, Nike, Vans, Cruyff, Pantofola en Le Coq Sportif.