TOP

Pro onderzoekt imago van sneakermerken- en dragers

Sneakerketen Pro wil in het kader van de nieuwe positionering direct met haar doelgroep communiceren. Jonge consumenten worden onder meer betrokken bij de winkelinrichting en kunnen via de website zelfs de muziek in de winkels kiezen.

Onderdeel van de nieuwe positionering is een onderzoek  onder zeshonderd jongeren in de leeftijd van 15 tot en met 35 jaar, uitgevoerd door het onderzoeksbureau Opiniecentrum. 

Pro was onder andere benieuwd welke BN’ers door de doelgroep gezien worden als sneakerdragers van het jaar. Op de eerste plaats eindigden Valerio Zeno en Saar Koningsberger. Tweede werden Johnny de Mol en Nicolette Kluijver.

Koningin Beatrix
Ook vroeg Pro wie echt geen sneakers kan dragen. Een ruime meerderheid koos voor koningin Beatrix, gevolgd door Marijke Helwegen en Bram Moszkovicz.

Uit het onderzoek blijkt dat mannen vaker sneakers dragen dan vrouwen. 37 procent van de mannen draagt bijna elke dag sneakers tegenover 18 procent van de vrouwen. 16 procent  van alle respondenten geeft aan nooit op sneakers te lopen. De helft van de ondervraagden  heeft een of twee paar sneakers en 26 procent bezit drie tot vier paar sneakers.

Sexappeal
De onderzoekers lieten de respondenten verschillende merken sneakers zien, met de vraag van welke sneakerdrager zij de beste seks verwachtten. Het merk Pantofola d’Oro scoorde het hoogst. 26 procent van de ondervraagden verwacht dat een man of vrouw die deze schoenen draagt goed is in bed. De tweede plek qua sexappeal is voor Vans-dragers en jongeren met Nike’s komen op de derde plaats.