TOP

Prijzen voor winkelcentra in Amstelveen en Haarlem

De Nederlandse Raad van Winkelcentra (NRW) heeft tijdens het 27ste NRW Jaarcongres op 10 april 2013 de jaarprijzen voor 2013 uitgereikt. De marketingprijs ging naar Stadshart Amstelveen en winkelcentrum Raaks in Haarlem ontving de jaarprijs 2013.

Stadshart Amstelveen heeft met zijn imagocampagne de NRW Marketingprijs 2013 gewonnen. In deze campagne staat de aandacht voor beleving, kwaliteit en dienstverlening voor de consument in het winkelcentrum centraal.

Raaks
Het winkelcentrum Raaks in Haarlem won de NRW Jaarprijs 2013. MAB Development Nederland maakte in samenwerking met planbureau Urbis een nieuw plan voor de historische binnenstad van Haarlem: project Raaks. In Raaks moeten consumenten fijn kunnen winkelen, maar dit winkelcentrum moet ook een aantrekkelijke plek zijn voor bewoners, winkeliers en het uitgaanspubliek.

NRW Marketingprijs
Het doel van de NRW Marketingprijs is om meer erkenning aan de marketing van winkelcentra binnen het winkelvastgoed te geven. Met de prijs probeert NRW marketingcampagnes en onderdelen hiervan die innovatief zijn of goede resultaten bereiken onder de aandacht te brengen.

NRW Jaarprijs
Met de jaarprijs probeert de NRW een bijdrage te leveren aan kwalitatieve ontwikkelingen van de winkelvoorzieningenstructuur in Nederland. Bij de jurering wordt gekeken naar het vernieuwende karakter en de commerciële aantrekkelijkheid van het project voor consumenten en detaillisten.