TOP

Preview Shoes Düsseldorf: ruim zeshonderd merken en live events

Het aftellen is begonnen; over twee weken opent Shoes Düsseldorf de deuren. Van 28 tot en met 30 augustus tonen ruim driehonderd exposanten, met gezamenlijk meer dan zeshonderd merken, hun nieuwe collecties in het Areal Böhler-beurscomplex.

Beeld: Shoes Düsseldorf

Een ‘full house’. Dat presenteert Shoes Düsseldorf eind augustus, want volgens beursorganisator Igedo Company zijn alle gerenommeerde Duitse en internationale merken op het gebied van mannen-, vrouwen- en kinderschoenen hier vertegenwoordigd. Naast de bekende, vaste exposanten mag Shoes Düsseldorf ook veel nieuwe merken verwelkomen, waaronder een groot aantal duurzame spelers. De volledige exposantenlijst is te zien in de Brandbox.

Live

Hoewel Shoes Düsseldorf deze zomer zonder coronamaatregelen plaats kan vinden, is ook deze editie zowel online als fysiek te bezoeken. Al blijft een live event de voorkeur houden voor Ulrike Kähler, de general manager van beursorganisator Igedo Company. “Het belangrijkste voor ons allemaal is dat we kunnen elkaar weer ontmoeten en informatie uitwisselen. Wij hebben de tafel gedekt en de collecties worden in de tentoonstellingsruimte gepresenteerd. Nu is het tijd om op de hoogte te blijven en te ontdekken wat er nieuw is.”

Randprogramma

Naast de beurs zelf presenteert Shoes Düsseldorf ook een uitgebreid randprogramma. Op het programma staan onder meer presentaties over de laatste cijfers in de schoenenbranche, de trends voor lente/zomer 2023, online verkopen en de trends voor herfst/winter 2023/2024.

Sneakers & Speakers

Een must-see voor sneakerfans is ‘Sneakers & Speakers II 22’ op zondag 28 augustus. De tweede editie zal draaien om de vraag: hoe is de wereld van sneakers geworden tot een ‘man’s world’ en hoe kan dit worden veranderd? Tijdens de bijeenkomst zullen verschillende vrouwen (en een enkele man), die werkzaam zijn in de sneakerbranche ingaan op de vraag hoe het komt dat bijvoorbeeld limited editions slechts in mannenmaten worden gebracht. Daarbij is het natuurlijk ook de vraag hoe de andere helft van de mensheid weer een doelgroep kan worden.