TOP

Preview Micam #94: het verhaal van het glazen muiltje eindigt op het ‘Glamorous Ball’

Het sprookje van Assepoester op Micam komt in september ten einde. Dan staat bezoekers een beurs in het teken van het ‘Glamorous Ball’ te wachten. Het is het derde en laatste deel van het beursthema Micam Glass Slipper, dat in drie delen het verhaal van Assepoester en het glazen muiltje vertelt. Hoe het afloopt, kunnen bezoekers in Milaan live meemaken.

Beeld: Micam/Fabrizio Scarpa

Een jaar geleden maakten bezoekers van Micam kennis met het eerste deel van het sprookjesthema. We zagen hoe Assepoester zonder succes zelf een outfit voor het bal probeerde te creëren, een proces dat eindigde in een Glamorous Disaster. In deel 2, in maart dit jaar, ging het met het thema Glamorous Magic de goede kant op en kreeg ze een nieuwe feestlook – compleet met een fantastisch paar sprankelende en met diamanten bezaaide glazen muiltjes.

Happy end?

In deel 3 gaat het verhaal verder in een majestueuze balzaal, waar Assepoester eindelijk haar prins ontmoet. Na genoten te hebben van het bal worden de twee van elkaar gescheiden wanneer zij om klokslag middernacht wegloopt, bang dat haar look zal verdwijnen wanneer de betovering eindigt. Hoe het verdergaat zullen bezoekers van de fysieke beurs straks zelf meemaken als het verhaal verder gaat in een ‘spannende live ervaring’. Zullen de prins en prinses elkaar weer zien? De hashtag van deze Micam-editie, #finallytogether suggereert in ieder geval een happy end, zoals gebruikelijk in sprookjes.

Verbeelding

Het nieuwe hoofdstuk in de reclamecampagne van Micam maakt deel uit van het #micamtales-project; de organisatie kiest alweer een aantal seizoenen voor sprookjes als beursthema. “Internationale beurzen moeten in toenemende mate de nadruk leggen op innovatieve multimedia-inhoud.”, zegt voorzitter Siro Badon over de campagne. “Effectieve communicatie om bezoekers aan te trekken en het creëren van betrokkenheid zijn tegenwoordig een prioriteit. Vakbeurzen vertegenwoordigen niet alleen een onvervangbare zakelijke kans, maar zorgen ook voor een diepere band met bezoekers door middel van verbeelding. En deze reclamecampagne is ons beste visitekaartje, het drukt uit waar het evenement om draait.”

Micam vindt plaats van 18 tot en met 20 september in Fiara Milano (Rho).