TOP

Prada Group stelt Denni Manzatto aan als CEO Church’s

De Prada Group heeft Denni Manzatto benoemd als CEO van Church's & Co. Vanaf dit jaar is het zijn taak om de rebranding van het Britse schoenenmerk te versnellen en een wereldwijde groei te realiseren.

Beeld: Church’s/Prada Group

Church’s heeft een eeuwenlange geschiedenis, maar het is nu aan Denni Manzatto om het merk de toekomst in te sturen. Onder zijn leiding wordt de nieuwe internationale groeistrategie uitgerold, die van Church’s een wereldspeler moet maken, en de rebranding van het Britse schoenenmerk versneld. Dat laat het luxeconcern weten in een persbericht.

Manzatto heeft nog geen ervaring op het gebied van schoenen, maar hij trad in 2013 in dienst bij de Prada Group. Hier bekleedde hij verschillende commerciële functies. In september 2019 werd hij benoemd tot commercieel directeur en was hij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het groothandelskanaal, het beheer van brillen- en geurlicenties en commerciële ontwikkelingsprojecten. Deze functie zal hij op tijdelijke basis blijven bekleden.

Eeuwenlange historie

Het luxe schoenenmerk Church’s is sinds 1999 onderdeel van de Prada Group, maar de geschiedenis van het merk gaat al terug tot begin zeventiende eeuw. Toen was Anthony Church als meester-schoenmaker actief in het Britse Northampton, een stad die bekendstond om zijn bloeiende lederwaren- en schoenenindustrie. In 1873 werd het merk Church’s Shoes geboren toen Thomas Church besloot om de familienaam te gebruiken voor het eigen schoenenmerk.

De productie van Church’s werd aanvankelijk voor een groot deel uitbesteed aan zelfstandige schoenmakers, maar in de twee decennia die volgden werd het volledige productieproces in eigen huis ondergebracht. Sindsdien is Church’s verder gegroeid, waarbij het bedrijf steeds nieuwe ontwikkelingen liet zien. Zo introduceerde het merk eind negentiende eeuw aanpasbare schoenen in verschillende materialen, breedtematen en halve maten, een voor die tijd heel nieuw concept. In 1921 ging Church’s van start met de productie van vrouwenschoenen en werd de eerste eigen winkel geopend. Ook zette de onderneming zijn eerste stappen in het buitenland. Church’s is inmiddels wereldwijd actief, maar het hoofdkwartier is nog altijd te vinden in Northampton – de stad waar het vier eeuwen geleden allemaal begon.

In 1999 besloot de oprichtersfamilie het merk te verkopen aan de Prada Group. Die streeft er sindsdien naar om het traditionele, Britse vakmanschap naar een nieuw niveau te tillen, met de marketingstrategieën waar de Prada Group met zijn luxemerken thuis in is. Dit heeft wereldwijd gezorgd voor de opening van nieuwe winkels, nu vijftig, en een verdere wereldwijde groei van het merk. Ook zien we naast het traditionele aanbod, tegenwoordig eigentijdse en meer op de seizoenen afgestemde collecties.