TOP

Post corona shoppen: dit verwachten consumenten van de winkel van de toekomst

Hoera, we mogen weer winkelen! Wat wordt de rol van de fysieke detailhandel in het post-corona retaillandschap? Consumenten hebben de stenen winkels tijdens de lockdown gemist, blijkt uit onderzoek van Snap Inc. en Foresight Factory, maar zijn ook meer gaan verwachten op het gebied van technologie, service, gemak en veiligheid.
Beeld: Foresight Factory & Snap Inc. Na een jaar waarin de winkels niet of beperkt toegankelijk waren, kwam op zaterdag 26 juni eindelijk het moment waar de mode- en schoenenbranche zo naar verlangden. Een groot deel van de restricties voor winkels, waaronder het dragen van een mondkapje, werden opgeheven. Ook consumenten zijn blij dat ze weer als vanouds kunnen shoppen, blijkt uit het rapport ‘De toekomst van winkelen’ (juli 2021) van marktonderzoeker Foresight Factory en Snap Inc., het moederbedrijf van onder meer Snapchat. Bijna de helft van de Nederlanders (46 procent) geeft aan het sociale aspect van winkelen te hebben

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie. Sluit nu een digitaal proefabonnement af (stopt automatisch) en ontvang gratis een maand lang, 24/7 volledige en onbeperkte toegang tot www.schoenvisie.nl

Neem een proefabonnement