TOP

Perlie wil internationaal uitbreiden met sharefunding-campagne

Het Nederlandse mannenschoenenmerk Perlie wil internationaal uitbreiden en start een sharefunding-campagne om de groeiplannen te realiseren. Oprichter en CEO Sep Breukers hoopt minimaal €30.000 op te halen.

Beeld: Perlie

Perlie wil internationaal uitbreiden en start een sharefunding-campagne via Crowdaboutnow om de groeiplannen te realiseren. Dat meldt oprichter en CEO Sep Breukers in een aankondiging. Sharefunding lijkt op crowdfunding, met als verschil dat investeerders een aandeel in Perlie kunnen kopen (één aandeel of certificaat kost €250) en in de toekomst mogelijk ook dividend uitgekeerd krijgen. Er zijn 240 certificaten te koop. Het doel is om minimaal €30.000 op te halen. Ruim een derde daarvan is op dit moment toegezegd.

Internationale groeiambities

Met het geld dat wordt opgehaald wil Perlie investeren in marketing, de voorraad verhogen en vooral verder uitbreiden in het buitenland. Naast de eigen webshop zijn de schoenen al te koop bij winkels in België, Duitsland, Engeland, Frankrijk en de Verenigde Staten. Het distributienetwerk bestaat uit een mix van fysieke winkels en warenhuizen als Inno (België) en Görtz (Duitsland) en platforms als About You en Zalando. Afgelopen juni opende het merk ook een vestiging aan de Champs-Élysées om de Franse markt beter te bedienen. Breukers wil verder uitbreiden in de bestaande markten en de stap naar Azië maken; zo ziet hij kansen in Japan voor het concept.

Lees ook: hoe gaat het met nieuwkomer Perlie? ‘We zetten onze eerste stappen in Amerika’

Comfort van een sneaker

Sep Breukers richtte Perlie een kleine twee jaar geleden op met zijn broer Daniël. De twee fervente sneakerdragers misten het comfort van hun geliefde gympen, toen ze voor hun studie en werk op gekledere schoenen moesten overstappen. Met Perlie besloten ze de klassieke stijlen opnieuw uit te vinden: geklede mannenschoenen met het comfort van een sneaker. De ontwikkeling duurde meer dan drie jaar. In Schoenvisie vertelden de broers al meer over hoe de klassieke mannenschoen compleet opnieuw werd opgebouwd en uitgerust met hedendaagse sneakertechnologie.

Perlie werd in oktober 2020 officieel gelanceerd. Het was niet de beste tijd omdat veel mannen door de coronapandemie thuiswerkten, maar sindsdien hebben de broers Breukers nog meer vertrouwen in hun merk gekregen. “We krijgen enorm goede feedback. De kunst is om mannen in onze schoenen te krijgen”, vertelde Daniël Breukers destijds. “Als dat eenmaal is gelukt, horen we van veel klanten, willen ze nooit meer iets anders.”