TOP

Patricia Bos lanceert nieuw accessoiremerk

Patricia Bos, de voormalige ontwerpster van accessoiremerk Chick on a Mission, is terug op de Nederlandse markt. Naast een tassen- en accessoiremerk onder haar eigen naam lanceert ze nu een babylijn 'Bebeboom'.

De samenwerking met investeerders betekende voor het accessoiremerk Chick on a Mission van Patricia Bos het begin van het einde. In juli begon ze op Bali, haar woonplaats, een nieuw accessoiremerk, onder haar eigen naam ‘Patricia Bos.

“Ontwerpen is mijn tweede natuur. Een passie waar ik gelukkig van wordt en iets wat ik absoluut niet kan tegenhouden”, vertelt ontwerpster Patricia Bos via Skype. “Accessoires met een tijdloze en moderne uitstraling, eigenwijs en met een sexy twist”, aldus Bos. “Het is de bedoeling dat een tas van mijn merk over tien jaar ook nog gedragen kan worden”. In januari ligt de eerste collectie in de winkels en toont de ontwerpster haar nieuwe collectie tijdens de Amsterdam International Fashion Week.

Bebeboom
Naast een tassen- en accessoiremerk is Bos ook begonnen met het ontwerpen van een babylijn genaamd Bebeboom. “Eerst alleen voor mijn eigen winkel in Bali, maar toen ik merkte dat de vraag zo groot was, ben ik het toch groter gaan aanpakken”, vertelt Bos. Bebeboom is een babylijn voor 0 tot 2 jaar, bestaan uit kleding, schoenen, tassen en beddengoed. Als inspiratie voor de collectie gebruikte Bos haar dochtertje Maysun. In januari is de ontwerpster met de collectie voor 2012 tijdens de Kleine Fabriek in Amsterdam te vinden.

Failliet
In 1999 kreeg Patricia Bos het idee voor accessoiremerk Chick on a Mission. Het bedrijf werd een succes en de omzet bedroeg één miljoen euro per seizoen. Na de komst van investeerders ging het mis en uiteindelijk werd het merk in 2008 failliet verklaard. Het hele verhaal van Patricia Bos is te lezen in Textilia #24.