TOP

P448 gaat uitbreiden naar nieuwe markten


Het Italiaanse schoenenmerk P448 is bezig met een grote expansie. Zo plant het de opening van de eerste flagshipstore en gaat het uitbreiden naar nieuwe markten als Rusland en Azië.

Het Italiaanse schoenenlabel P448 debuteerde bij de afgelopen editie van Pitti Immagine Uomo en kondigt daarnaast een flink aantal nieuwigheden aan. Zo opent het label de eerste flagshipstore en breidt het uit naar nieuwe markten als Rusland, Oost-Europa, Scandinavië, het Midden-Oosten, Korea en Japan. Daarnaast wil P448 ook uitbreiden in markten waar ze al aanwezig zijn, zoals Europa en Amerika.

Pop-upstores

Onlangs opende het merk ook al pop-upstores in grote steden als Londen, New York, Milaan en Rome. Voor 2020 staan de eerste nieuwe winkelopeningen ook al genoteerd: één in Milaan en één in New York.

Wereldwijd

“In vijf jaar tijd is P448 van een Italiaans streetwearmerk overgegaan naar een erkend wereldwijd label. Gespecialiseerd in Italiaans vakmanschap met een uniek design, met een focus op mode en comfort”,  vertelt Wayne Kulkin, non-executive voorzitter van P448, in een persbericht.

Groei

Sinds de oprichting heeft het label een groei genoteerd van 30 procent. In 2018 had P448 een jaaromzet van 8 miljoen euro, wat een groei van 40 procent betekende ten opzichte van het jaar ervoor. De verwachting voor 2019 is om een omzet van 12 miljoen euro te behalen.