TOP

Oprichter Müller blijft betrokken bij Bread & Butter*

Oprichter en ceo Karl-Heinz Müller van Bread & Butter blijft ook na de verkoop van de Duitse vakbeurs bij het mode-evenement in Berlijn betrokken, zegt nieuwe eigenaar Zalando.

Matteo Bovio, verantwoordelijk voor corporate communications van online retailer Zalando, bevestigt dat Bread & Butter-oprichter/ceo Karl-Heinz Müller en het huidige creatieve team ook na de afronding van de verkoop van de modebeurs zeker ‘aan boord blijven’. In welke hoedanigheid kan Bovio op dit moment nog niet met zekerheid zeggen. 

Typisch Berlijn-gevoel

Over de verdere invulling van het Berlijnse event blijft de nieuwe eigenaar Zalando vooralsnog vaag. Zo is het nog niet zeker of de beurs de vertrouwde jeans- en streetwear focus behoudt. “We gaan voor het behoud van dat typische Berlijn-gevoel”, zegt Bovio. “We zullen niet opeens een high end richting op gaan. Maar het is te vroeg om te speculeren over hoe de nieuwe opzet eruit gaat zien. Er valt nog veel te beslissen. Eerst is het zaak om de komende juli-editie tot een goed einde te brengen.”

Mode-experience

Duidelijk is dat de beurs in de komende seizoenen een grote mode-experience voor professionele inkopers én consumenten wil organiseren. Precies zoals Bread & Butter eind 2013 al van plan was. Bovio: “Bread & Butter is een sterk merk en Zalando is een breed modeplatform dat mensen graag verbindt met mode. Dit maakt dat we goed bij elkaar passen. En beide meer mogelijkheden op dit gebied zien.”

Op maandag 8 juni werd bekend dat Bread & Butter voor de volle 100 procent wordt overgenomen door de Duitse e-retailer Zalando. De beurs vroeg in december 2014 faillissement aan. Bread & Butter was niet bereikbaar voor een reactie op de overname.