TOP

Online zoekvolume naar ‘schoenen’ sterk gestegen

Het online zoekvolume naar 'schoenen' is tussen september 2008 en september 2010 met 75 procent gestegen. Zo zocht er in september van dit jaar maar liefst iedere 2,6 seconde iemand in Nederland naar 'schoenen'.

Dit blijkt uit een vergelijkend onderzoek van online schoenenwinkel Brandos.  

Tussen 2006 en 2008 groeide het aantal personen dat online naar schoenen zocht slechts 25 procent. Opvallend is dat er in Nederland in september veel op internet naar ‘kinderschoenen’ gezocht werd. Van alle mensen die online naar schoenen zochten, was 77 procent in september op zoek naar ‘kinderschoenen’. In die maand zocht 13 procent naar ‘damesschoenen’ en 10 procent naar ‘herenschoenen’.

Uit het onderzoek blijkt ook dat mensen het hele jaar door  online zoeken naar ‘sneakers’ en ‘pumps’. De interesse in ‘laarzen’ groeit vooral  in de herfst substantieel. In september van dit jaar zocht 70 procent van de mensen naar ‘laarzen’, 21 procent naar ‘sneakers’ en 9 procent naar ‘pumps’.*

10.000 modellen
“Het online gedrag en de verwachtingen veranderen. Voorheen hadden bijna alle zoekopdrachten als doel de beste prijs te vinden. Nu zie je dat mensen andere voordelen van online winkelen ontdekken. Het is voor ons essentieel om te zien waar ze naar op zoek zijn, zodat we onze klanten nog beter van dienst kunnen zijn. Dit doen we door zoveel mogelijk verschillende schoenen aan te bieden. We zijn trots dat we nu 10.000 modellen hebben”, aldus Nina Breuning, country manager Nederland en België van Brandos.

Brandos
Brandos is één van de grootste online schoenenwinkels voor mannen, vrouwen en kinderen van Europa. Op dit moment verkoopt Brandos ruim 10.000 verschillende modellen van 280 bekende merken. Brandos is actief in zeven landen: België, Denemarken, Duitsland, Finland, Nederland, Noorwegen en Zweden. Brandos biedt consumenten gratis verzending en retournering.

* Bron: De statistieken in dit bericht zijn afrondingen en gebaseerd op resultaten uit ‘Google Insights for Search’ en ‘Google Adwords’.