TOP

Onderzoek: meeste retailers gaan naar een modevakbeurs

Uit onderzoek van Textilia en GfK blijkt dat het merendeel van de Nederlandse retailers in 2014 een modevakbeurs bezoekt. Naast Nederlandse beurzen zijn ook Duitse beurzen populair.

Maar liefst 84 procent van de door GfK ondervraagde retailers geeft aan in 2014 een Nederlandse modevakbeurs te gaan bezoeken. Een kwart van de retailers kiest voor een beurs in het buitenland.

Buitenland

Onder retailers die van plan zijn een modevakbeurs in het buitenland te bezoeken, noemen vooral Duitse beurzen. Berlijn, Keulen en Düsseldorf zijn populaire steden, maar ook Istanbul, Parijs, Milaan en Florence worden genoemd. Redenen om naar een buitenlandse beurs te gaan zijn onder andere het (andere) merkenaanbod en het ontmoeten van leveranciers en klanten.

Digitale modebeurs

De helft van de retailers zou (zeer) waarschijnlijk een digitale modebeurs bezoeken als die er zou zijn. Een derde zou dit zeker niet doen. De overige 18 procent is neutraal. Sta jij er positief tegenover? Bezoek dan de online modebeurs NextCollections!

Dit onderzoek is uitgevoerd in samenwerking met GfK. Wil jij ook meewerken aan onze onderzoeken? Meld je dan aan bij MYfashionpanel.