TOP

Omzet Timberland in Europa gegroeid

Het Amerikaanse schoenenmerk Timberland heeft het vierde kwartaal van 2010 in Europa goede resultaten behaald. De omzet is gestegen met 32,3 procent ten opzichte van 2009, waardoor de omzet uitkomt op 169,6 miljoen dollar. De omzet over heel 2010 bedraagt 592 miljoen dollar.

Volgens het bedrijf is de omzetstijging vooral te danken aan Duitsland, Scandinavië en de Benelux, waar schoenen voor zowel mannen, vrouwen als kinderen heel goed verkocht worden.

De like-for-like sales, totale verkoop van producten die zowel in 2009 als 2010 verkocht werden, zijn in het vierde kwartaal met 17,6 procent gestegen. Over het hele jaar is in deze productgroep een stijging van 8,8 procent te zien.

De wereldwijde omzet over heel 2010 is met 11,2 procent toegenomen naar 1,43 miljard dollar. 

Goede investeringen
De verkoop aan winkeliers is wereldwijd met 30,9 procent gestegen naar 326,6 miljoen dollar. De verkoop aan consumenten steeg met 19 procent naar 164,5 miljoen. “De stijgingen in het vierde kwartaal zijn te danken aan onze constante aandacht voor het bedrijfsmodel en het resultaat van goede investeringen,” vertelt ceo van Timberland, Jeffrey B. Swartz.