TOP

Omoda wint Thuiswinkel Award 2011

Omoda schoenen heeft de publieksprijs gewonnen op het Thuiswinkel Awards Gala in Noordwijk aan Zee. Het bedrijf werd door de vakjury en het publiek tot beste schoenenwebshop van Nederland verkozen.

In een eerste ronde werden de nominaties voor de Thuiswinkel Awards door een jury geselecteerd, waarna consumenten hun stem online uit konden brengen. De stemmen van de consument bepaalden de helft van het juryoordeel. De Thuiswinkel Awards werden donderdag 24 maart uitgereikt in Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk aan Zee.

Omoda kreeg veel stemmen van de consument. De webwinkel voor merkschoenen en accessoires geeft aan trots te zijn op de award. “Deze bewijst dat de online winkel inspeelt op de wensen van de klant en innoverend werkt,” meldt Omoda in een persbericht.

Vertrouwen
“Vijf jaar geleden hebben we de webshop Omoda.nl gelanceerd,” vertelt Lourus Verton, directeur eigenaar van Omoda. “In het begin was het vooral opboksen tegen de vooroordelen. Bedrijven waren een beetje bang voor het online winkelen en klanten wilden schoenen toch graag passen, wat niet mogelijk is via internet. Wat heel belangrijk is, is een positieve benadering. Wanneer de bestelde schoenen niet passen kunnen deze teruggestuurd worden. We streven er naar om een bestelling binnen 24 uur af te leveren en ons callcenter is inmiddels bereikbaar tot negen uur ’s avonds. Hierdoor heeft de consument vertrouwen gekregen in Omoda.nl.” 

Professionele aanpak
“Vanaf het begin hebben we het professioneel aangepakt, dat is heel belangrijk bij het opstarten van een online winkel. De klant is onze professionele benadering gaan waarderen en dat is natuurlijk fantastisch. Het is erg veel werk om een webshop op poten te zetten, dat wordt enorm onderschat. We beginnen nu, na vijf jaar, pas winst op de site te maken.”

Uitstraling
“Omoda.nl zit in een continu verbeterproces. Zowel de website als het bestelproces worden continu verbeterd. Ook kunnen er nu telefonisch bestellingen gedaan worden. Omoda wil een bepaald gevoel meegeven aan de klant. Niet zomaar alles wat in de mode is, is terug te vinden via Omoda.nl. Omoda is een bedrijf in het midden-/hoog-segment en draagt een bepaalde modefactor uit, onder andere door haar merken. Een merk als Crocs zul je niet vinden in onze online winkel. We proberen voor onze klanten een uitstraling te creëren waar ze zich prettig bij voelen.”

Klantgericht werken
“We zijn blind begonnen aan Omoda.nl, toen binnen bedrijven nog een zekere vrees was voor internet. Het heeft veel geld en moeite gekost om een professionele partij te worden. Je zet een compleet nieuw concept neer en daar zijn nieuwe programma’s voor nodig. Zo moeten de voorraad- en kassasystemen van de website en de winkels goed op elkaar aansluiten. Dat voor elkaar krijgen kost tonnen. Ons doel is altijd geweest er voor te zorgen dat klanten het aangenaam vinden om te shoppen via Omoda.nl. Om dat doel waar te maken licht onze focus heel erg op klantgerichtheid, geen gezeur, maar goede oplossingen. Wil een klant advies bij een aankoop? Dan helpt een medewerker van de klantenservice. Past een paar schoenen niet? Dan kan dit geretourneerd worden.”

Samenspel met de klant
“Op dit moment biedt Omoda als webshop de beste service en de grootste en mooiste keuze in schoenen. Maar dat is natuurlijk betrekkelijk. Als je van rubberlaarzen houdt, zit je bij ons verkeerd,” grapt Lourus Verton. “Uiteindelijk draait het allemaal om een samenspel met de klant. Om het creëren van een concept waar je samen gelukkig mee bent. Dat maakt Omoda een goede online winkel.”