TOP

Omoda gaat whatsappen met klant

Schoenenretailer Omoda start met een pilot waarbij ze contact onderhoudt met de klant via Whatsapp. Omoda is naar eigen zeggen de eerste retailer die hiermee start.

Klanten kunnen vanaf nu contact opnemen met Omoda via Whatsapp. Deze manier van klantenservice is nog in pilotversie: het bedrijf wil eerst testen of het handig is om te Whatsappen met klanten. Klanten kunnen via Whatsapp bijvoorbeeld producten vergelijken via foto’s en vragen stellen aan de klantenservice.

Omoda start met de pilot omdat bleek uit het klantenpanel van het bedrijf dat klanten de smartphone massaal gebruiken. Daarom is de start van klantenservice via Whatsapp een logische stap voor Omoda. De keuze voor klantenservice via Whatsapp ligt wel bij de klant: wanneer zij liever contact hebben via traditionele kanalen, videochat of social media kan dat ook.

Jan Pieter Honkoop vertelt over de pilot in een persbericht: “Het wordt bewust als pilot ingezet. We gaan er mee aan de slag en wachten de reacties van onze klanten graag af. De medewerkers zijn in ieder geval ontzettend enthousiast.”