TOP

Omoda gaat opnieuw de Franse markt op

Omoda breidt de internationale activiteiten verder uit met de lancering van een Franse webshop. Het is niet de eerste keer dat het schoenenbedrijf de stap naar Frankrijk waagt; tussen 2012 en 2015 was de retailer ook al in het land actief.

De lancering van de Franse webwinkel volgt op die van de Deense in 2019. Na Denemarken werd het intern snel duidelijk dat ‘modestad Parijs een  van de volgende haltes van de internationale Omoda-Express moest worden’, meldt het schoenenbedrijf in een persbericht.

Nieuwe start

Omoda was tussen 2021 en 2015 ook al in Frankrijk actief. “Op dat moment hadden we niet de juiste ervaring en mankracht in huis voor het Franse avontuur”, licht international growth manager Jill Boonstra toe. “Na 2015 zijn we gaan optimaliseren en bovenal leren, waardoor we onze andere buitenlandse webshops nu beter onder controle hebben en klaar zijn voor een nieuwe start in Frankrijk.”

Perfect testland

Frankrijk is als modeland een voor de hand liggende keuze, vervolgt Boonstra. “Daarnaast is het een ontzettend interessante markt en vanwege de grootte een perfect testland voor onze verschillende online marketingactiviteiten.” Voor de verzending van pakketjes werkt het bedrijf samen met Bpost/Colissimo.

Volgend stadium

Omoda kondigde na de lancering van de Deense webshop aan in 2020 verder te willen uitbreiden in Scandinavië, maar heeft de internationale plannen bijgesteld. Het doel is nu om de bestaande buitenlandse webshops – naast Frankrijk en Denemarken gaat het om België, Duitsland en Oostenrijk – door te laten groeien naar een ‘volgend stadium’. “Daarvoor moeten we blijven optimaliseren”, zegt Boonstra. “Daar ligt in elk geval het komende jaar onze internationale focus.”

Beeld: Omoda