TOP

Officine Creative: schoenkunstenaars met een businessplan [interview]

Het Italiaanse luxemerk Officine Creative is pionier op het gebied van leerbewerking. Voor oprichter en ceo Roberto di Rosa en zijn jongere broer Luca houdt de zoektocht naar de ideale schoen nooit op. “We willen onszelf blijven verbeteren.”
“Branchegenoten vonden het een vreemde keuze om een eigen winkel in Amsterdam te openen”, vertelt Roberto di Rosa (44), oprichter en ceo van het Italiaanse schoenenmerk Officine Creative. We treffen hem en zijn broer Luca (38) begin december 2016 in de 9 Straatjes in Amsterdam, waar het luxemerk net zijn eerste Nederlandse flagshipstore heeft geopend. Tijdens het gesprek is het vooral Roberto die aan het woord is; Luca geeft liever geen interviews in het Engels. Hij vult zijn oudere broer hier en daar aan, maar houdt zich verder op de achtergrond. Exemplarisch voor hun samenwerking? Roberto, lachend: “Zeker niet. We

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie

Neem een abonnement