TOP

Nu in Schoenvisie #9: Loint’s of Holland, Nolten Schoenen en wel/niet meedoen aan Black Friday?

De nieuwe Schoenvisie is uit! Met in deze editie aandacht voor Black Friday, interviews met Loint’s of Holland en retailers Daniele Dentici (Daniele Dentici Shoe Salon) en Edwin Cassee (Brossois City), en nog veel meer. Abonnees hebben het magazine op 20 november als digitaal nummer via de mail ontvangen en hebben ook via dit bericht toegang tot het magazine.

Schoenvisie #9 is verschenen! Voor deze editie verdiepten we ons in het fenomeen Black Friday, dit jaar op 23 november. Het retailevent plaatst veel winkeliers voor een dilemma. Wel of niet meedoen, en zo ja – hoe pak je het aan?

Ook vind je in het magazine een groot interview met ondernemer Erik Klijsen en zijn zoons Johan en Ronald, de vierde en vijfde generatie bij het jubilerende familiebedrijf Loint’s of Holland. Verder brachten we een bezoek aan schoenenwinkel Brossois City in Haarlem en hadden we een openhartig gesprek met retailer Daniele Dentici van de gelijknamige schoenenwinkels in Amsterdam. En winkelde onze mysteryshopper bij de webshop van Nolten: hoe scoort de luxe schoenenretailer online?

Schoenvisie #9 lezen? Klik op de cover of een van de artikelen hieronder.

Schoenvisie 2018-9 cover

100 jaar Loint’s of Holland: ‘Onze merkwaarden zijn nu nog steeds relevant’

Het cruciale verschil tussen een ‘gewoon’ bedrijf en een familiebedrijf? De focus op continuïteit, zeggen de broers Johan en Ronald Klijsen. Sinds oktober staan ze, samen met vader Erik, als vijfde generatie aan het roer van jubilerende schoenenmerk Loint’s of Holland. Wat is de kracht van het 100 jaar oude familiebedrijf?

Black Friday: margespook of mooie kans?

De retail maakt zich op voor vrijdag 23 november 2018, de grootste Black Friday in Nederland tot nu toe. Of ondernemers voor of tegen zijn: het grootse kortingsfestijn lijkt een blijvertje. “Leer er dus mee omgaan.”


Lees ook: Black Friday: 8 tips & tricks voor ondernemers


Wat is het bongemiddelde bij Brossois City in Haarlem?

Nederlanders staan niet bekend om loslippigheid als het gaat om hun portemonnee. Maar Edwin Cassee (49) van Brossois City in Haarlem geeft openheid van zaken aan de hand van een bongemiddelde. “Ik vis net even in een andere vijver dan de gemiddelde winkelier.”

Vakidioot: Daniele Dentici (Daniele Dentici Shoe Salon)

Het had niet veel gescheeld of de Italiaanse ondernemer Daniele Dentici (50) was accountant geworden. Het liep anders; nu heeft hij samen met zijn vriend Dominik Radzian vijf schoenenwinkels in Amsterdam, gespecialiseerd in exclusieve Italiaanse schoenen. Voor de rubriek Vakidioot beantwoordt Dentici veertien persoonlijke vragen.

Mysteryshopper: hoe scoort Nolten online?

De familie Nolten opende in 1973 hun eerste schoenenwinkel, destijds het kleinste winkeltje van Den Haag. Nu, 45 jaar later, heeft Nolten Schoenen elf winkels en een webshop. Het bedrijf is uitgegroeid tot een van Nederlands grootste schoenenwinkels in het luxe segment. Schoenvisie’s mysteryshopper bezoekt de webshop en deelt cijfers uit.


Lees ook de reactie van Nolten op het Mysteryshopper-rapport: ‘Voor ons is een 8 of hoger eigenlijk pas goed’