Nu in Schoenvisie #8: Wortmann Group, Shoeth en zomertrends van de beurzen
Schoenvisie #8 lezen? Klik op de cover of een van de artikelen hieronder.
Ceo Wortmann Group: ‘In crisistijd moet je investeren, niet bezuinigen’
In vijf maanden is er door Covid-19 meer veranderd dan normaal in vijf jaar, ziet Jens Beining, ceo van de Wortmann Group. De Duitse schoenengigant speelt hier onder meer op in door versneld te digitaliseren en leverritmes aan te passen. In een exclusief interview licht hij zijn strategie toe.
Markt in cijfers: Impactanalyse retail post-corona
Corona houdt flink huis in de Nederlandse winkelgebieden, vooral in grote steden. Dat blijkt uit de impactanalyse ‘Retail post-corona’ van Q&A in opdracht van de Retailagenda, een samenwerking met Inretail en de Nederlandse Raad van Winkelcentra (NRW). In dit magazine lichten we een aantal opvallende cijfers uit, met duiding van Francella ter Haar, business consultant retail bij Q&A.
Beurstrends: gespot op Gallery Fashion & Shoes
Zomer 2021 wordt een suikerzoet seizoen. Na het afgelopen turbulente voorjaar grijpen ontwerpers voor de nieuwe collecties terug op lieflijke en zachte kleuren als vanillegeel, aardbeiroze en babyblauw. Dat en meer zagen we tijdens een bezoek aan Gallery Fashion & Shoes in Düsseldorf.
Winkelreportage: op bezoek bij Shoeth in Warmenhuizen
Ondernemer Trudy de Jong opende op 28 maart de deuren van haar vrouwen- en kinderschoenenwinkel Shoeth in Warmenhuizen. Inderdaad, twee weken nadat Nederland door corona grotendeels op slot was gegaan. Pittig? “De crisis heeft me juist veel goeds gebracht.”
Bestsellers Schoenendagen: highlights voor zomer 2021
Welke modellen scoren voor zomer 2021? Tijdens de Schoenendagen in Cast vroegen we vertegenwoordigers te poseren met de items waar ze volgend seizoen veel van verwachten: van met de hand gevlochten Italiaanse loafers tot veganistische sneakers.
Wil je als eerste op de hoogte zijn van nieuws over retailers en leveranciers, ontwikkelingen in de markt en actuele trends? Met het Schoenvisie Totaal-abonnement ontvang je acht keer per jaar (zes keer in print en twee keer digitaal) het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de schoenenbranche, plus onbeperkt toegang tot alle artikelen op onze website en korting op evenementen als de Trenddag. Nog geen abonnee? Bekijk hier de mogelijkheden.
Coverfoto: Dwrs Label