TOP

Nu in Schoenvisie #8: Toms, Oakschoenen en inkooptips van Micam en Buy&Bloom


De nieuwe digitale Schoenvisie is uit! Met in deze editie een groot interview met Toms over sociaal ondernemerschap, een winkelreportage bij instore schoenenwinkel Oak, inkooptips van Micam en Buy&Bloom en meer. Abonnees ontvangen de nieuwe editie op 24 september via de mail en hebben ook via dit bericht toegang tot het magazine.

Schoenvisie #8 lezen? Klik op de cover of een van de artikelen hieronder.

Schoenvisie 8 cover - liggend

Interview Toms: ‘Consumenten waarderen producten met iets extra’s steeds meer’

Na jaren schoenen doneren aan kinderen in nood, steunt het Amerikaanse schoenmodebedrijf Toms nu ook meer lokale projecten in markten waar het bedrijf actief is. “Nog meer emotionele betrokkenheid bij het merk, zou mooi zijn”, vindt Helen Thompson, managing director Emea bij Toms. In de nieuwe Schoenvisie vertelt ze over ondernemen met impact en hoe het merk klanten aan zich bindt.

Lees ook: ‘We richten ons op millennials en generatie Z’

Bestsellers Buy&Bloom

Wat zijn de favoriete modellen van inkopers voor zomer 2020? Schoenvisie was aanwezig tijdens vakbeurs Buy&Bloom, van 25 tot en met 27 augustus in Cast, en vroeg een aantal leveranciers naar hun bestsellers.

Lees ook onze reportage over Buy&Bloom: ‘Het zijn nog steeds roerige tijden’

Even afrekenen bij Oakschoenen in Bergeijk

Hebben totaalconcepten de toekomst? Marieke Versmissen meent van wel. Franken-kleding in Bergeijk breidde begin dit jaar uit met haar instore schoenenwinkel Oak. In deze editie vertelt ze hoe die wisselwerking uitpakt en hoe haar eerste seizoen is verlopen.

Gespot op Micam: de schoenentrends voor zomer 2020 in beeld

Kun je nog inspiratie gebruiken voor het nieuwe zomerseizoen? Kijk dan mee welke trends we spotten tijdens een bezoek aan Micam, van 15 tot en met 18 september in Milaan. Tipje van de sluier: de vierkante neus is terug.

Lees ook ons verslag van Micam #88: ‘Milaan loopt qua trends een jaar vooruit’


Wat worden dé trends voor het nieuwe seizoen? Hoe deal je als retailer met temperaturen van 40 graden of meer? En succesvol inkopen, hoe doe je dat? Als Schoenvisie-abonnee ben je verzekerd van antwoorden op deze vragen en altijd als eerste op de hoogte van actuele marktontwikkelingen en branchenieuws.

Met het Schoenvisie Totaal-abonnement ontvang je 9 keer per jaar het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de schoenenbranche, plus onbeperkt toegang tot alle artikelen op onze website. Ook ontvang je twee keer per jaar de kleurkaarten, speciaal voor onze abonnees samengesteld door onze trendforecasters, en krijg je korting op evenementen als de Trenddag. Nog geen abonnee? Bekijk hier de mogelijkheden.