TOP

Nu in Schoenvisie #7: Van Bommel Schoenen, social media en heel veel inkooptips

Schoenvisie #7 is uit! Met in deze editie interviews met Van Bommel Schoenen in Breda en Soeterboek Schoenen in Barneveld en heel veel inkooptips: tassen, comfort- en kinderschoenen en 5 pagina’s met nieuwe merken op Gallery Shoes. Verder besteden we in dit nummer veel aandacht aan social media: hoe word je (ook) online een local hero?

Van Bommel Schoenen in Breda: ‘Online willen we dit jaar met 25 procent plussen’

Een winkel moet bij de tijd blijven, vindt Hein van Bommel (58), eigenaar van Van Bommel Schoenen in Breda. Voor deze editie spraken we uitgebreid met de eigenzinnige ondernemer, die zich niet laat leiden door cijfertjes maar door wat zijn gevoel hem ingeeft. “Een bedrijf leiden is toch een beetje als het opvoeden van een kindje.”

Lees ook: Van verguisd naar bekroond: Van Bommel Schoenen heeft mooiste winkelpui van Breda

Markt in cijfers: Nationale Social Media Onderzoek 2018

Social media staan volop in de belangstelling. Maar welke platformen worden het meest gebruikt? En wat zijn de stijgers en de dalers? Instagram is in elk geval bezig met een stevige opmars, blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2018.

Gespot op de beurzen: comfort- en kinderschoenen en tassentrends

Een nummer met heel veel inkooptips. Wat brengen de tassenmerken voor zomer 2019? En welke modellen springen het meest in het oog bij de comfort- en kinderschoenencollecties? Schoenvisie bezocht de Berlijnse beurzen en Cast en maakte een selectie.

Kijken: deze merken maken hun debuut op Gallery Shoes

De derde editie van Gallery Shoes in Düsseldorf is met meer dan 500 merken compleet volgeboekt. Maar liefst 146 daarvan staan van 2 tot en met 4 september voor het eerst op de beurs. Schoenvisie maakte een kleine voorselectie uit de nieuwkomers.

Even afrekenen bij Soeterboek Schoenen in Barneveld

Dit keer geven Hans Soeterboek en zijn dochter Anna-Marie een kijkje in de kassa en keuken van hun winkel, Soeterboek Schoenen in Barneveld. Soeterboek is een begrip in Barneveld en omgeving en dat is niet voor niets; de eigenaren investeren fors in de gemeenschap en eigen naamsbekendheid. Hoe beweegt Soeterboek Schoenen mee in een veranderende markt?

Lees ook: De visie van Hans Soeterboek en dochter Anna-Marie van Soeterboek Schoenen: ‘Retail is topsport’

Nieuw Gezicht: Diego en Peppe van Du00

Met hun label Du00 willen de Italianen Diego Telesco en Peppe Menditto Nederland laten kennismaken met de ‘Napolitan way of life’. Schoenvisie maakte kennis met het duo en leerde wat die levensstijl precies behelst. “Napels staat voor ambacht, stijl en kwaliteit.” 

Achtergrond: zo word je (ook) online een local hero

Social media bieden onbegrensde mogelijkheden. Maar misschien is het beter om voor kwalitatieve volgers te kiezen. Kanalen als Instagram en Facebook kunnen voor mode- en schoenenretailers op lokaal niveau erg effectief zijn. Om fans te krijgen, klanten aan je te binden of meer bekendheid in je regio te verwerven. Hoe pak je het aan?


Hoe leer je je doelgroep kennen? Je leest dit en veel meer wetenswaardigheden in de serie ‘Social media voor moderetailers‘. Ook bijvoorbeeld: 10 tips voor succesvolle winacties (deel 5).


Mode-icoon: de espadrille

Sommige items leggen een lange weg af voor ze de status van mode-icoon bereiken. Wist je bijvoorbeeld dat de espadrille, lieveling van de jetset aan de Franse Rivièra, van oorsprong een eenvoudige boerenschoen is?

Vakidioot: Nele Content van Atelier Content

Wie is Nele Content (33), schoenenontwerper en eigenaar van het schoenenmerk Atelier Content? In de rubriek Vakidioot beantwoordt ze 13 persoonlijke vragen over haar jeugd, inspiratiebronnen en guilty pleasures.

Lees ook: Label to watch: Atelier Content [interview]


Als eerste op de hoogte zijn van nieuws over retailers en leveranciers, ontwikkelingen in de markt en actuele trends? Met het Schoenvisie Totaal-abonnement ontvang je 9 keer per jaar het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de schoenenbranche, plus onbeperkt toegang tot alle artikelen op onze website. Ook ontvang je twee keer per jaar de kleurkaarten, speciaal voor onze abonnees samengesteld door onze trendforecasters, en krijg je korting op evenementen als de Trenddag. Nog geen abonnee? Bekijk hier de mogelijkheden.