TOP

Nu in Schoenvisie #7: Klerx Schoenen, winkelgebieden na corona en 6 pagina’s inkooptips

De nieuwe Schoenvisie is uit! In editie #7 lees je interviews met Klerx Schoenen, Kim de Jong van Tango Shoes in de rubriek Vakidioot en Nele Huysmans van 05-05 Shoes als Nieuw gezicht. Met 6 pagina’s inkooptips voor zomer 2021 en een analyse over winkelgebieden na corona: hoe kan de binnenstad vitaal blijven?

Profiel: P.J. Klerx en Zonen gaat zijn eigen weg

Klerx Schoenen – voluit P.J. Klerx en Zonen BV – ging onder leiding van de broers Nico, Hans en Kees Klerx van agent naar importeur naar merkeigenaar met de eigen labels Red-Rag en Develab. Zonder de filosofie van vader Piet uit het oog te verliezen. “Hij die zijn eigen weg gaat, wordt nooit ingehaald.” Hoe maakten zij die transitie tot een succes?

Winkelreportage: even afrekenen bij George In der Maur Beterlopenwinkel

Met zijn Beterlopenwinkels – de naam zegt het al – wil ondernemer Paul Tap klanten beter laten lopen. In Groenekan werkt hij daarvoor samen met orthopedisch schoenmakerij George In der Maur. Hoe pakt dat in de praktijk uit?

Vakidioot: Kim de Jong van Tango Shoes

Kim de Jong is medeoprichter en mede-eigenaar van Tango Shoes, sinds najaar 2018 onderdeel van Brandfarm. Wie is de vrouw achter het schoenenmerk? In de rubriek Vakidioot beantwoordt ze 13 persoonlijke vragen.

Lees ook: Zo ziet Tango Shoes de toekomst (post-corona): ‘Eigenlijk had 2020 een topjaar moeten worden’

Zomer 2021: trends modisch comfort en kinderschoenen

Wat brengen de modisch comfort- en kinderschoenenmerken voor zomer 2021? We gingen naar Cast om de nieuwe collecties te bekijken en zetten dé trends in deze segmenten op een rij.

Achtergrond: hoe kan de binnenstad post-corona vitaal blijven?

De winkelstraten lijken weer drukker te worden, maar schijn bedriegt. De coronacrisis heeft grote impact op onze stads- en dorpscentra, stellen deskundigen, en daarbij worden zelfs de grote steden niet gespaard. Wat is er nodig om de Nederlandse winkelgebieden post-corona vitaal te houden?

Nieuw gezicht: Nele Huysmans van 05-05 Shoes

Het nieuwe Belgische schoenenmerk 05-05 valt op door de bijzondere details, én doordat oprichter en eigenaar Nele Huysmans de traditionele modekalender niet volgt. Haar doel: zo min mogelijk overstock. Hoe gaat ze daarbij te werk?


Wil je ook als eerste op de hoogte zijn van nieuws over retailers en leveranciers, ontwikkelingen in de markt en actuele trends? Met een Schoenvisie Totaal-abonnement ontvang je acht keer per jaar (zes keer in print en twee keer digitaal) het magazine met interviews, verdieping en marktcijfers uit de schoenenbranche, plus onbeperkt toegang tot alle artikelen op onze website en korting op onze events. Schoenvisie ook ontvangen? Kijk hier voor de mogelijkheden.

Cover: Floris van Bommel Women