TOP

Nu in Schoenvisie #5: Sarenza, Floris van Bommel Women en de trends voor zomer 2018

De nieuwe Schoenvisie is verschenen! In deze editie deelt Sarenza-ceo Stéphane Treppoz zijn visie op de toekomst van e-commerce en de zelfstandige schoenenretailer, stellen we je voor aan Marieke Kronenburg van Floris van Bommel Women en brengt onze trendwatcher de trends voor het nieuwe zomerseizoen.

‘De Nederlandse klant verwacht niets minder dan perfectie’

De Franse schoenenwebshop Sarenza verwacht in 2018 10 miljoen gebruikers uit dertig Europese landen te bedienen. Ceo Stéphane Treppoz wil daarvoor de service optimaliseren. Nederland is de toetssteen, want: “De Nederlandse consumenten zijn de meest veeleisende van Europa.” Hoe heeft Treppoz de Nederlandse klant weten te overtuigen?

Lees ook: Ceo Sarenza: ‘Het plafond is in Europa nog lang niet bereikt’

Markt in cijfers: omzetontwikkeling eerste kwartaal 2017

Het gaat weer goed in de schoenen- en moderetail. De omzetten van schoenen-, mode- en sportwinkels zijn in het eerste kwartaal van 2017 hersteld, zo blijkt uit de omzetcijfers van onderzoeksbureau GfK voor brancheorganisatie Inretail. We vroegen Dave Quadvlieg, branchespecialist Schoenen bij Inretail, de omzetcijfers te duiden.

Dit zijn de trends voor zomer 2018

Een tipje van de sluier: “We krijgen te maken met een sprankelende mix & match van elegantie, vrouwelijk stoer, soksneakers, kleurrijke fancy modellen en muiltjes”, zegt Schoenvisies trendwatcher Bea de Roo.

Wat is het bongemiddelde van Bronkhorst Schoenen in Gorinchem?

Roel Bronkhorst en Inge Cremer van Bronkhorst Schoenen (Gorinchem en Leerdam) geven in deze Schoenvisie een kijkje in de keuken én de kassa. Ook leggen ze uit hoe hun webshop Shoehoo.nl – een samenwerking met Lefferts Schoenen in Katwijk – is ontstaan.

Markante mix: de broekentrends voor zomer 2018

De broeken voor komend zomerseizoen zijn dankbaar stylingmateriaal. De nieuwste modellen zijn opvallend en uitgesproken, op een veelzijdige én toegankelijke manier. Mogelijkheden te over om hier met je schoenencollectie stijlvol bij aan te haken. Hoe, dat lees je in deze editie.

Nieuw gezicht: Marieke Kronenburg van Floris van Bommel Women

Helemaal onbekend in de schoenenbranche is ze niet. Voor Marieke Kronenburg als salesmanager bij Floris van Bommel Women begon, zat ze tien jaar bij Diesel Footwear. Wat wél nieuw is: werken bij een bedrijf dat volledig om schoenen draait. Waarom maakte ze de overstap?

Vakidioot: Sami Aktac van Vincenzo Shoes & Barber

Sami Aktac is eigenaar van Vincenzo Shoes & Barber in Helmond, een luxe sneakerstore en kapperszaak ineen. Hoe is zijn bijzondere concept ontstaan, en wat is het meest extreme kapsel dat hij zelf ooit heeft gehad? “Ik leek net een ananas.”


Met het Schoenvisie Totaal Jaarabonnement ontvang je 9 keer per jaar het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de schoenenbranche, plus onbeperkt toegang tot alle artikelen op onze website. Ook ontvang je twee keer per jaar de kleurkaarten, speciaal voor onze abonnees samengesteld door onze trendwatchers, en krijg je korting op evenementen als de Trenddag. Nog geen abonnee? Bekijk hier de mogelijkheden.