TOP

Nu in Schoenvisie #4: Jan Meerman, Theunissen Schoenmode en catwalktrends winter 2021-2022

De nieuwe digitale Schoenvisie is uit! In deze editie lees je interviews met directeur Jan Meerman van Inretail en retailers Roger en Claudia Theunissen van Theunissen Schoenmode, die dit jaar hun 100-jarig jubileum vieren. Met inkooptips van de Schoenendagen in Cast en de trends van de internationale modeweken voor winter 2021-2022.

Schoenvisie #4 lezen? Klik op de cover of de kop van één van de artikelen hieronder.

Interview Jan Meerman: ‘Lobbyen doe je niet bij Op1 of bij Jinek’

Covid-19 zorgt voor een druk jaar voor Inretail, waar 13.000 winkeliers in mode, sport en wonen bij zijn aangesloten. De telefoon staat roodgloeiend en er wordt volop gelobbyd bij de overheid voor de beste oplossingen. Directeur Jan Meerman, die zelf met corona op de IC terechtkwam, bespreekt in een groot interview hoe hij deze ongekend heftige periode beleeft.

Gespot op de catwalk: schoenentrends voor winter 2021-2022

Nu het vaccineren wereldwijd op stoom begint te komen, gloort er licht aan het einde van de coronatunnel. Ontwerpers nemen met expressieve (schoen)designs voor winter 2021-2022 alvast een voorschot op een seizoen waarin we hopelijk weer kunnen feesten. Dat en meer zagen we tijdens de internationale modeweken in Parijs, Milaan, Londen en New York – vertaald naar vier trends die je direct in je eigen collectie kunt toepassen.

Winkelreportage: even afrekenen bij Theunissen Schoenmode in Heerlen

Theunissen Schoenmode in Heerlen vierde in februari het 100-jarig jubileum. Ondernemers Roger en Claudia Theunissen bouwen de familiezaak – met sinds 2004 een aparte kinderschoenenwinkel, Theuntje Kinderschoenen – als derde generatie verder uit. De ingrediënten: enthousiasme, verregaande service en een breed aanbod voor jong en oud. “Tot de coronacrisis hebben we elk jaar geplust.”

Bestsellers Schoenendagen: highlights voor winter 2021-2022

Welke modellen scoren voor winter 2021-2022? Tijdens de Schoenendagen in Cast vroegen we vertegenwoordigers te poseren met de schoenen waarvan zij het meest verwachten in de verkoop. Dat leverde een duidelijk beeld op, met een glansrol voor de hoge Chelsea boot voor vrouwen en stevige laarzen en de immer populaire sneaker voor mannen.


Wil je als eerste op de hoogte zijn van nieuws over retailers en leveranciers, ontwikkelingen in de markt en actuele trends? Met het Schoenvisie Totaal-abonnement ontvang je acht keer per jaar (zes keer in print en twee keer digitaal) het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de schoenenbranche, plus onbeperkt toegang tot alle artikelen op onze website en korting op evenementen als de Trenddag. Nog geen abonnee? Bekijk hier de mogelijkheden.

Coverfoto: M. Moustache