TOP

Nu in Schoenvisie 4-2015

Schoenvisie 4-2015 is verschenen. Hierin leest u onder meer een interview met Jacques Leemans, mede-eigenaar van Leemands Schoenen, en een achtergrondverhaal over de samenwerking tussen zelfstandige retailers en leveranciers.

Vaak wordt een nauwere samenwerking tussen retailers en leveranciers als één van de oplossingen genoemd om meer omzet te genereren. Maar hoe kunnen zelfstandige retailers en leveranciers gezamenlijk een win-winsituatie bereiken? Het is een gecompliceerde kwestie en daarom hebben we er een achtergrondartikel aan gewijd.

Leemans Schoenen

Een retailer die al enige tijd succesvol nauw samenwerkt met een aantal leveranciers is Leemans Schoenen. Eigenaren Jacques en Simon Leemans – de derde generatie in het familiebedrijf – hebben bewust gekozen om in hun collectie op zo’n acht merken te focussen. “Door een goede samenwerking op het gebied van inkoop, maar ook op het gebied van marketing, kun je meer rendement behalen,” vertelt Jacques Leemans aan Schoenvisie.

Winkelpersoneel

Zoals veel schoenenretailers ziet ook Leemans de noodzaak van deskundig winkelpersoneel. In de portrettenserie vertellen vier gedreven verkoopmedewerkers over hun werk op de winkelvloer.

Daarnaast tonen we enkele schoenen- en tassentrends voor herfst-winter 2015, plus een aantal modellen voor lente-zomer 2015, die op korte termijn leverbaar zijn.

Abonnees van Schoenvisie ontvangen de vierde editie van 2015 op vrijdag 6 maart 2015. Nog geen abonnee? Klik hier voor een abonnement.