TOP

Nu in Schoenvisie #2: Van Dael Schoenen, sneakers en 5 trendpagina’s voor winter 2019-2020

De nieuwe Schoenvisie is verschenen! Met in deze editie een groot profiel over Van Dael Schoenen, 5 pagina’s schoenentrends voor winter 2019-2020 en een overzicht van nieuwe merken in Cast. Ook verdiepten we ons in de vraag: hoe ga je als kleine zelfstandige met de direct-to-consumer strategie van populaire sneakermerken om?

Van Dael Schoenen: ‘Wij willen ons geld niet online verdienen’

We brachten een bezoek aan het vernieuwde Van Dael Schoenen in Arnhem, een zaak die allesbehalve een standaard schoenenwinkel is. Eigenaren en broers Edwin en Patrick van Dael wilden met de grootschalige verbouwing in 2017 iets neerzetten wat ‘anders dan anders’ is en waar de nieuwe generatie, zoon/neefje Luc, op voort kan bouwen.

Kijken: nieuwe merken in Cast

Van sneakers met een verrassing op de zool tot de grootste schoenenproducent van Brazilië; Cast mag dit seizoen weer een aantal nieuwe merken verwelkomen. In de nieuwe Schoenvisie vind je hiervan een selectie.

Achtergrond: wat als het sneakermerk nee verkoopt?

Er lijkt een nieuwe trend gaande waarbij leveranciers kiezen voor minder retailpartners. Populaire sneakermerken als Nike en Adidas lopen hierbij voorop en worden zo voor kleine zelfstandigen moeilijk bereikbaar. Hoe ga je als retailer met deze ontwikkeling om?

Zojuist binnengekomen in onze showroom in Cast: de nieuwe editie van #Schoenvisie! Abonnees krijgen het magazine morgen in de brievenbus (en wie niet tot morgen wil wachten kan alvast een kijkje komen nemen in showroom 217 ). Met in deze editie o.a. 5 pagina’s schoenentrends voor winter 2019-2020 van Jan Agelink, een profiel over Van Dael Schoenen, nieuwe schoenenmerken in Cast en een persoonlijk gesprek met Kevin van Wijk van Vico en een bezoek aan Kooijman Schoenen in Dordrecht. Verder stellen we je voor aan Dennis van de Water van online luxeplatform The Hand en verdiepen we ons in de vraag: wat als het sneakermerk nee verkoopt? Veel leesplezier en inspiratie toegewenst! #schoenvisiemagazine

Een bericht gedeeld door Schoenvisie (@schoenvisie) op

Nieuw gezicht: Dennis van de Water, The Hand

Als student raakte ondernemer Dennis van de Water in de ban van het ambachtelijke schoenenvak. Vorig jaar besloot hij van zijn hobby zijn werk te maken. Het resultaat is een online platform voor exclusieve mannenschoenen in het hoogste segment, The Hand. Hoe bereikt hij zijn doelgroep?

5 pagina’s trends voor winter 2019-2020

De trendpagina’s zijn voorzien van een prachtige nieuwe look en richten zich voortaan op mannen en vrouwen. In dit nummer presenteert trendforecaster Jan Agelink twee uniseks trendthema’s, Rue Coloré en Classic Remix, en voor mannen het thema Modern & Tailored. “Mode- en schoenentrends gaan hand in hand dit seizoen.”

Winkelreportage: op bezoek bij Kooijman Schoenen in Dordrecht

Alex Kooijman, die samen met zijn ouders aan het roer staat van Kooijman Schoenen in Dordrecht, geeft in de rubriek ‘Even Afrekenen’ een kijkje in de kassa en keuken van de winkel. We spraken hem over de band met klanten, de online verkoop en de charme van het werken in een familiebedrijf.

Vakidioot: Kevin van Wijk (Vico)

Wie is Kevin van Wijk, oprichter en eigenaar van het Rotterdamse schoenenmerk Vico? Voor onze Vakidioot-rubriek beantwoordt hij een aantal persoonlijke vragen over zijn inspiratiebronnen, favoriete stad en wat hij zou meenemen naar een onbewoond eiland.


Als eerste op de hoogte zijn van de ontwikkelingen in de markt en actuele trends? Met het Schoenvisie Totaal-abonnement ontvang je 9 keer per jaar het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de schoenenbranche, plus onbeperkt toegang tot alle artikelen op onze website. Ook ontvang je twee keer per jaar de kleurkaarten, speciaal voor onze abonnees samengesteld door onze trendforecasters, en krijg je korting op evenementen als de Trenddag. Nog geen abonnee? Bekijk hier de mogelijkheden.