TOP

Nu in Schoenvisie #1: Fred de la Bretoniere, lessen uit Panningen en de trends voor winter 2020-2021

De eerste Schoenvisie van 2020 is uit! In deze editie lees je interviews met RNF BV, de nieuwe eigenaar van Fred de la Bretoniere en Shabbies Amsterdam, Mercer Amsterdam en Van Heyster Blerick. Met verder een uitgebreide reportage over het dorp Panningen, waar de middenstand floreert, en 6 pagina’s trends voor winter 2020-2021. Veel leesplezier!

RNF BV: ‘Wij zetten met Fred en Shabbies in op groei voor de lange termijn’

Ferry Helmer en Ron Janssen van het mode- en schoenenconcern RNF BV zijn al jaren actief in de branche, maar opereerden altijd in relatieve anonimiteit. Tot ze in maart 2019 de failliete schoenenmerken Fred de la Bretoniere en Shabbies Amsterdam overnamen. In de nieuwe Schoenvisie lichten ze de overname en hun strategie om de merken weer op de kaart te zetten toe.

Reportage: het geheim van Panningen

Waar andere plaatsen in Limburg kampen met leegstand, floreert Panningen als nooit tevoren. De gemeente, vastgoedeigenaren en ondernemers werken onder leiding van het centrummanagement intensief samen om hun winkelgebied op de kaart te zetten. Wat kunnen andere centra leren van hun aanpak?

Winkelinterview: Van Heyster Blerick

Schoenenwinkel Van Heyster Blerick bestond afgelopen november 70 jaar, of beter, zeven keer tien jaar. Want als ondernemer moet je jezelf elk decennium opnieuw uitvinden, vindt eigenaar Arno van Heyster. Momenteel zit zijn bedrijf middenin zo’n transitie. Hoe ziet hij de toekomst?

Lees ook: Van Heyster Blerick wordt ‘7×10’: ‘We doen dingen graag anders dan anderen’

Trendspecial: de schoenentrends voor winter 2020-2021

De laatste ontwikkeling op het gebied van sportiviteit en schoenmode combineert loopgemak en casual uitstraling in een vormgeving die alles te maken heeft met ‘buiten zijn’. Onze trendforecaster Jan Agelink signaleert nog een andere ontwikkeling, een verschuiving in de formele hoek. “De klassieke vormgeving lijkt terug van weggeweest, in een innovatieve en spannende vorm.”

Winterkleuren combinatietips

Abonnees ontvangen bij deze Schoenvisie de modekleurkaarten voor winter 2020-2021. In het magazine laat Jan Agelink zien welke combinaties je met de nieuwe schoenmodekleuren kunt maken. Wil je de kleurkaarten ook ontvangen? Bestel jouw exemplaar hier.

Nieuw gezicht: Nina Bellahssen-Verbaant van Feet Fieuw Kinderschoenen

Maak kennis met de kersverse schoenenondernemer Nina Bellahssen-Verbaant. In februari 2019 opende ze kinderschoenenwinkel Feet Fieuw in Aalst (Noord-Brabant). In de nieuwe Schoenvisie vertelt ze over haar visie en concept. “Exclusiviteit is een belangrijke pijler.”

Lees ook: Nieuwe kinderschoenenwinkel in Aalst

Mode-icoon: de yellow boot

In de rubriek ‘Mode-icoon’ duiken we dit keer in geschiedenis van Timberlands yellow boot. Wist je al dat de iconische gele laars zijn succes dankt aan de rapscene in New York?

Vakidioot: Pim Dresen van Mercer Amsterdam

Pim Dresen is oprichter en designer van Mercer Amsterdam. Het luxe sneakermerk opent in juni 2020 een brandstore in onze hoofdstad. In de rubriek ‘Vakidioot’ leggen we hem twaalf persoonlijke vragen voor. Wie is de man achter het bedrijf?

Lees ook: Veganisme suf? Niet bij Mercer Amsterdam: ‘Vegan kan ook ‘street’ zijn’


Wil je als eerste op de hoogte zijn van nieuws over retailers en leveranciers, ontwikkelingen in de markt en actuele trends? Met het Schoenvisie Totaal-abonnement ontvang je 9 keer per jaar het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de schoenenbranche, plus onbeperkt toegang tot alle artikelen op onze website. Ook ontvang je twee keer per jaar de kleurkaarten, speciaal voor onze abonnees samengesteld door onze trendforecasters, en krijg je korting op evenementen als de Trenddag. Nog geen abonnee? Bekijk hier de mogelijkheden.