TOP

Nu in Schoenvisie #1: ETQ, flexibel blijven tijdens corona en dé trends voor winter 2021-2022

Een nieuw jaar, een nieuwe Schoenvisie! Achter de schermen zijn we al maanden bezig met een make-over van het magazine. De eerste editie in nieuwe stijl is nu verschenen, met grote interviews met ETQ en Appelhans Schoenen, Elise Vanaudenhove van Bristol als Vakidioot, aandacht voor fit en flexibel blijven tijdens de coronacrisis en 6 pagina’s trends voor winter 2021-2022.

Interview ETQ: ‘Bedrijven die alleen focussen op marge, vind ik hopeloos ouderwets’

ETQ bestond in 2020 tien jaar. Corona zette een streep door het geplande jubileumfeest, maar verder heeft het Amsterdamse sneakermerk een behoorlijk succesvol jaar achter de rug. De wholesale-strategie werd aangescherpt en de duurzame ambities verder uitgerold. Medeoprichter en creatief directeur Patrick van der Woude licht de genomen stappen in een groot interview toe. “We willen onszelf blijven verbeteren.”

Even afrekenen bij Appelhans Schoenen in Venlo

Richard en Angelique Brekelmans, twee bekende gezichten in de branche, begonnen afgelopen september aan een nieuw schoenenavontuur met de overname van Appelhans Schoenen in Venlo. Inderdaad, aan de vooravond van de tweede coronagolf. Dat is pittig, maar de ondernemers hebben geen spijt. “Dit is by far het leukste dat we ooit gedaan hebben. Crisis of niet.”

Lees ook: Dit zijn de nieuwe eigenaren van Appelhans Schoenen in Venlo

Ondernemen in coronatijd: blijf fit en flexibel

Covid-19 heeft niet alleen een gat geslagen in de omzetten van schoenenondernemers, maar ook in hun toekomstbeeld. Hoe boden zij het afgelopen jaar de onzekerheid het hoofd en hoe houden ze zich staande in een wereld met corona? We vroegen retailers en leveranciers naar hun ervaringen en deskundigen naar hun tips.

Vakidioot: Elise Vanaudenhove

Elise Vanaudenhove is CEO van de Euro Shoe Group, het moederbedrijf van Bristol. Eerder had ze een eigen reclamebureau en runde ze een B&B met haar man. Wie is de vrouw achter het bedrijf?

Lees ook: CEO Bristol: ‘2021 zal zwaar worden, maar in 2022 hopen we back on track te zijn’

Winter 2021-2022: 6 pagina’s trends

De natuur blijft een onuitputtelijke bron van inspiratie, ziet trendforecaster Jan Agelink, ditmaal vertaald naar een outdoor sfeer met western-achtige elementen. Ook ‘sloungewear’, een hybride van lounge- en nachtmode, is in opkomst. Wat dat betekent voor de schoenmode, zie je in zijn prachtige nieuwe trendspecial.

Nieuw gezicht: Sep en Daniël Breukers van Perlie

De broers Sep en Daniël Breukers, twee fervente sneakerdragers, verbaasden zich erover dat ze geen nette leren schoenen konden vinden die hetzelfde comfort boden. Met hun mannenschoenenmerk Perlie besloten ze zelf in dat gat te springen. “Klassieke mannenschoenen worden al decennialang op dezelfde manier gemaakt. Er was ruimte voor vernieuwing.”

Lees ook: Nieuw merk Perlie maakt ‘nette schoenen 2.0.’


Wil je als eerste op de hoogte zijn van nieuws over retailers en leveranciers, ontwikkelingen in de markt en actuele trends? Met een Schoenvisie Totaal-abonnement ontvang je acht keer per jaar (zes keer in print en twee keer digitaal) het magazine met interviews, verdieping en marktcijfers uit de schoenenbranche, plus onbeperkt toegang tot alle artikelen op onze website en korting op onze events. Schoenvisie ook ontvangen? Kijk hier voor de mogelijkheden.

Cover: JJ Footwear