TOP

Nieuwe webshop en winkelconcept voor Schoenenreus

Schoenenreus heeft een vernieuwde webshop en een geoptimaliseerde mobiele site gelanceerd. Ook worden alle 142 filialen verbouwd naar een nieuw winkelconcept.

Schoenenreus heeft naast een nieuwe webshop ook een geoptimaliseerde site voor smartphones ontwikkeld. Dit omdat één op de drie digitale bezoekers van Schoenenreus binnen komt via mobiele apparaten.

Met de nieuwe website moeten de verkopen worden aangejaagd. ”De slider en categoriebeelden op de homepage brengen meer sfeer aan de site. Maar naast de verbeterde vormgeving zijn er ook veel functionele verbeteringen. De websitebezoeker vindt dankzij uitgebreide filtermogelijkheden sneller waar hij/zij naar op zoek is. Ook is de productweergave verbeterd door de nieuwe zoomfunctie, die het mogelijk maakt om artikelen tot in detail te bekijken’’, zegt Schoenenreus in een persbericht.

Nieuw winkelconcept
Naast de webshop en mobiele site, komt Schoenenreus nu ook met een nieuw winkelconcept. De schoenen worden nu gepresenteerd in dozen in plaats van in rekken. Daarbij zijn de schoenen georganiseerd op stijl en heeft de winkel een frissere uitstraling. Alle 142 filialen worden momenteel verbouwd.

Doorstart
Schoenenreus was in januari 2013 failliet verklaard, maar had een dag later een doorstart gemaakt. Sinds de doorstart heeft Schoenenreus meer aandacht geschonken aan e-commerce. Volgens de schoenenverkoper is in de eerste zes maanden van 2013 de webverkoop meer dan verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.