TOP

Nieuwe segmentatie Modefabriek bekend

Vorige maand kondigde de Modefabriek aan de aankomende beurs drastisch te willen aanpassen, wat helaas de sneuveling van Showroom tot gevolg heeft. Modefabriek gaat van drie segmenten naar maar liefst acht.

De acht segmenten op de 26ste editie van Modefabriek zijn ingedeeld naar lifestyle, imago en distributie:

Refined: het platform voor vooruitstrevende labels uit binnen- en buitenland met labels als Oliver Strelli, Baum und Pferdgarten, Twist & Tango en Best Behaviour. Appearance: vooraanstaande, internationale en erkende merken met een selectieve distributie als European Culture, Hunkydory, Odd Molly en Collection PRC.

Authentic: breed georiënteerde merken met een eigen gezicht. Naast grote internationale merken staan hier labels van Nederlandse bodem als Summum, Kyra&Co, Just B en Turnover. Limited: demin en denimgerelateerde labels met een eigenzinnige stijl als Rare, Double M, Citizens of Humanity en Evisu.

Industry: het podium voor jeans en jeansgerelateerde commerciële merken als Kuyichi, Chilli Pepper, Björkvin en Circle of Trust. Subculture: eigenwijze streetwear brands als Obey, The Hundreds, King Stampede en Mesmo.

Department: business-georiënteerde mode voor mannen en vrouwen met Lagerfeld, Robert Graham, Circle of Gentlemen en Lacoste. Next: een internationale selectie van opkomende ontwerpers en labels die het beginstadium al gepasseerd zijn en al een aantal verkooppunten hebben als Heimstone, Claudia Rosa Lucas en Gram.

De Modefabriek wordt zoals altijd in de Rai gehouden op 25 en 26 januari van 10.00 tot 18.00