TOP

Nieuwe schoenenmerken op de Nederlandse markt [week 8, 2016]

Drie nieuwe schoenenmerken zijn vanaf nu op de Nederlandse markt te vinden: Michel, A Fish Named Fred en The Flexx, .

Michel

Herenschoenenmerk Michel is sinds kort toegevoegd aan het portfolio van Kersting Shoe Agency. De fabriek verkoopt al langer in Nederland onder private label, maar wil nu ook het merk zelf hier naartoe uitbreiden. “Met wat grotere klanten heb ik al private label van de fabriek geleverd”, legt Wim Kersting van Kersting Shoe Agnecy uit aan Schoenvisie. Lees morgen het volledige interview op de website.

MICHEL16-1--002

A Fish Named Fred

Het Nederlandse kledingmerk A Fish Named Fred heeft zich al uitgerold over de hele wereld en gaat nu ook schoenen produceren. Het merk kenmerkt zich door eigenzinnige prints en mooie materialen. De collectie is ontwikkeld in samenwerking met vakmensen uit de schoenenbranche, waaronder Penny Hagenaars die in het verleden onder andere verantwoordelijk was voor Le Coq Sportiv. In de collectie zijn zowel sport, casual als dressed schoenen terug te vinden.

Vanaf herfst-winter 2016-2017 is de mannencollectie te vinden en vanaf voorjaar 2017 de vrouwencollectie De gehele collectie wordt in Europa ontworpen en geproduceerd en is vrij indeelbaar. Alle schoenen zijn ook na te bestellen en zal direct in vijf landen verkocht worden. De maten lopen van 39 t/m 52. De verkoopprijzen liggen tussen de € 109,95 en € 179,95. Voor contact kan gebeld worden met Rudy Cloudt op 06 38 01 99 96.

A Fish Named Fred

The Flexx

Het Italiaanse concept The Flexx is door Jan Kees Feijen en Mirjam Verkley naar Nederland gehaald. De schoenen en zolen worden bij het merk in-house geproduceerd en hebben super flexibele zolen. De vrouwenschoenen worden verkocht voor € 75 tot € 125 winkelverkoop. Het merk is te vinden in schoenencentrum Cast in Nieuwegein in showroom 471/2

The Flexx