TOP

Nieuwe schoenenmerken op de Modefabriek

De eerste namen van de 28e editie van de Modefabriek zijn bekend. Op 24 en 25 januari 2010 tonen 600 modemerken hun nieuwe collecties voor herst/ winter 2010-2011.

De schoenenmerken Gant Footwear, IKKS Shoes, Jan Jansen Blundstone, Vintage Handmade en Moma zullen voor het eerst aanwezig zijn in de Amsterdamse Rai. Ook de leveranciers van Hunter, Lazamani/ Bucatini, Atelier do Sopato, Converse, Emma Hope, Fred de la Bretonière, Minnetonka, Moschino Uomo Footwear, Rubber Duck, Tony Mora, Vic Matie en Walk in the Park hebben inmiddels een plekje op de beursvloer bemachtigd.

Over de inrichting van de modebeurs kan de organisatie nog niet veel vertellen, behalve dat er zes sementen zijn. De halindeling is als volgt:

REFINED
Dit is het platform voor de meest luxueuze en vooruitstrevende labels uit binnen- en buitenland. De zorgvuldig samengestelde mix van gerenommeerde designers en high-end modemerken creëert allure en exclusiviteit.

APPEARANCE
Vooraanstaande, internationale en veelal erkende merken komen samen op APPEARANCE. Hoogwaardige labels die bekend staan om hun stijlvolle benadering; labels met een selectieve distributie die worden ingekocht door kwaliteitswinkels.

AUTHENTIC
AUTHENTIC brengt breed georiënteerde merken met een eigen gezicht; o.a. klassiekers met een fashionable touch. Trendgevoelige en commerciële mode voor een brede groep. AUTHENTIC biedt naast internationale merken tevens een solide basis met labels van Nederlandse bodem.

LIMITED
Progressiviteit vormt de basis voor dit segment, waar innovatieve denimlabels hand in hand gaan met originele en individualistische merken, die bekend staan om hun geheel eigen benadering. Zowel de denimlabels als de modemerken onderscheiden zich door een uitgesproken imago.

INDUSTRY
INDUSTRY is een podium voor jeans- en jeansgerelateerde labels. Fashion voor de nieuwe generatie stijladepten. Commerciële merken met een krachtig imago, gericht op een brede, modebewuste doelgroep. INDUSTRY is een dynamisch segment, waarbij snelle ontwikkeling een constante factor vormt.

DEPARTMENT
DEPARTMENT brengt ingetogen klasse en luxe voor kosmopolitische mannen en vrouwen. Business-georiënteerde mode voor de moderne generatie. Dit platform houdt de perfecte balans tussen casual en chic, sports and leisure. Kwaliteit vormt hierbij de bindende factor.

Daarnaast is er nog het onderdeel NEXT. Hier wordt een internationaal georiënteerde selectie van opkomende labels en ontwerpers gepresenteerd. Kwalitatief hoogwaardige en draagbare collecties van designers die het beginstadium reeds gepasseerd zijn en zowel in hun thuisland als daarbuiten een aantal verkooppunten hebben. Uitgangspunt is de commerciële relevantie voor Europa’s meest toonaangevende (concept)stores, boetieks en inkopers. Professionaliteit op het gebied van organisatie, productie en logistiek zijn dan ook een belangrijke randvoorwaarden binnen NEXT.